Scania uvedla na trh nejnovější řadové pěti- a šestiválcové motory splňující normu Euro 5. Ta se od října 2009 stane závaznou v celé Evropské unii. S technologií EGR - recirkulace výfukových plynů - se vznik emisí potlačuje již během spalování a odpadá tak potřeba dalšího zařízení pro následnou úpravu spalin a nádrží pro přepravu aditiv jako u technologie SCR.

Při vývoji nového motoru Scania inovovala způsob chlazení. Systém EGR pro motory Euro 4 obsahoval vodní chlazení. Pro Euro 5 potřebujeme více chladící kapacity pro výfukové plyny, a proto zavedli ještě druhou fázi chlazení vzduchem.

Všechny motory nově uvedené na trh mají osvědčení o splnění požadavků normy Euro 5. Dva devítilitrové motory o výkonu 230 a 280 koní mají rovněž osvědčení o splnění požadavků normy EEV. Ta je dnes světově nejpřísnější normou, která platí pro nákladní automobily.

Scania připravuje i hybrid

Dalším trendem, který se v oblasti nákladní dopravy začíná stále více prosazovat, jsou hybridní pohony. V první polovině tohoto roku Scania představila nový hybridní etanolový autobus, který dokáže snížit emise CO2 až o 90 procent a je schopen ušetřit až 25 procent paliva. Nový hybridní koncept Scania využívá běžný autobusový motor a navíc nabízí volbu paliva - motor může být upraven pro provoz na etanol, naftu nebo plyn.