Automobily totiž budou vybaveny speciálním radarem, který bude na přední masce vozu.

Malý radar bude předávat informace zvláštnímu zařízení, které vyhodnotí situaci a na základě zjištěných dat utáhne bezpečnostní pásy a rychle omezí rychlost jízdy. To by podle konstruktérů mělo výrazně snížit škody a především zachránit lidské životy, uvedla agentura AP.

Tento systém bude od příštího měsíce montován do automobilů v Japonsku, nejprve do vozů Toyota Lexus. Zatím se však tyto vozy nedostanou na zahraniční trhy. Zástupci firmy neuvedli, zda zařízení bude součástí standardní výbavy automobilu nebo je bude nutné přikoupit v rámci nadstandardu.

Pokud by zařízení bylo dodáváno do všech vozů, na japonských silnicích by bylo možné ročně zachránit až 100 lidských životů. V Japonsku ale při dopravních nehodách podle odhadů Toyoty zahyne v průměru až 3870 lidí ročně. Toyota ale upozorňuje, že i relativně malý rozdíl v délce bezpečnostního pásu rozhoduje mezi životem a smrtí.

Konkurence na trhu s automobily je nyní tak vysoká, že úspěch výrobcům zaručí hlavně bezpečnostní a ekologické prvky vozidel. K většině dopravních nehod totiž nedochází proto, že by řidič nebyl schopen správně vyhodnotit situaci, ani proto, že by vozu selhaly klíčové části, například brzdy. Většina nehod je způsobena příliš pomalou reakcí řidičů.