Oživit slavné bugattky, z nichž nejstarší dodnes dochovaná patří do sbírek Národního technického muzea v Praze, se podařilo až Ferdinandu Piëchovi, vnukovi Ferdinanda Porscheho a někdejšímu šéfovi koncernu Volkswagen.

Tato německá automobilka koupila značku Buggati v roce 1998 a týž rok představila na pařížském autosalonu první model. Až do roku 2005 si ale kvůli technickým problémům s aerodynamikou, chlazením a převodovkou museli zámožní klienti počkat na model Buggati Veyron 16.4.

Veyron je dnes s výkonem 1001 koní a maximální rychlostí 407 km/h nejrychlejším sériovým vozem na světě.

Bugatti Veyron dokonce v jednom z rychlostních testů pokořil i sportovní motocykl Suzuki GSX-R 1000. Test se sestával ze zrychlení a následného brzdění z 0-100-0 mil za hodinu. Auto dokázalo zrychlit na stomílovou rychlost za 5,5 s a decelerovat za 4,4 s.

Bugatti Veyron, který stojí přibližně 35 miliónů korun, si již koupil také první Čech. Jméno kupce nebylo zveřejněno.

Bugatti Veyron má nej...
...vyšší rychlost Vůz má mít nejvyšší rychlost 407 km/h. Tato hodnota však byla příčinou dlouhého čekání zákazníků (pět let) na automobil. Vůz musel být dlouho aerodynamicky optimalizován, protože nad 300 km/h ztrácel přítlak a nedokázal proklamovanou rychlost dosáhnout.
...větší výkon O toto prvenství již přišel s Koenigseggem CCX [celá zpráva] či SSC Ultimate Aero [celá zpráva]. Ale hranice tisíce koní je i tak metou nevídanou.
...víc válců Šestnáct válců je dnes opravdový unikát. Žádný ze sériových vozů jej dnes nemá. V konceptu jsme ho mohli vidět jen výjimečně, například u Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé. [celá zpráva]
...vyšší cenu Zatím asi nejdražšími vozy byly Maserati MC 12 a Ferrari Enzo, které si našly v ČR své majitele. Veyron je však ještě o více než polovinu dražší.