Jen tři týdny stačily, aby bylo prodáno 57 000 vozů Fiat 500. Přitom z Itálie hlásí dealeři 51 000 objednávek, z Francie pak zbylých 6 000. Pro Fiat se pětistovka stane patrně neuvěřitelným zachráncem jejich akcií, které sice rostou, ale nijak závratným tempem. Fiat se dostal v minulém roce poprvé po dlouhé době do černých čísel, ale potřebuje "zamáznout" všechny dluhy. Fiat 500 mu asi dopomůže k tomu, aby všichni věřitelé byli spokojeni.

Nový Fiat 500 se vyrábí v závodě Tychy, kde se příští rok má najet na plný provoz. Výsledkem má být výroba 120 000 kusů za rok. Jenže počáteční úspěch si žádá přehodnocení plánů. Management nyní hledá kapacity, kde vyrobit navíc dalších 20 000 kusů. V Tychy to půjde jen těžko, když zanedlouho se zde bude vyrábět i nový Ford Ka a již nyní sjíždí z pásů velké množství vozů Fiat Panda.

Proč takový úspěch?

Fiat 500 je automobilem, který slavil v minulosti ohromné úspěchy. Toto mikrovozítko se rozšířilo po celé Evropě a stalo se v některých zemích i kultem, jako třeba v jiných zemích Volkswagen Brouk. Fiat například prodal licenci španělskému Seatu, který s tímto vozem prakticky hromadně zmotorizoval svojí zemi.

:. Původní Fiat 500 (Foto: Fiat. Kliknutím na obrázek jej zvětšíte do původní velikosti.)

Nový Fiat 500 vychází vzhledově ze svého předchůdce, i když je zcela moderní. Designéři se však poučili z chyb reinkarnace nového brouka a vytvořili sice větší, ale stále miniautomobil s perfektním image. Automobil je dlouhý 355 cm, široký 165 cm a 149 cm vysoký a karoserie je postavená na podvozku o rozvoru 2,3 metru.

Od prvního okamžiku prodeje jsou k dispozici tři agregáty. Nejmenší je dvanáctistovka o výkonu 50 kW, silnější je agregát 1.4 16V se 73 kW. K dispozici bude i známý vznětový Multijet 1,3 l o výkonu 55 kW. Motory jsou k dispozici s manuálními pěti- a šestistupňovými převodovkami.

Na požádání přidáváme i cenu vozu, která se v Itálii pohybuje od 10 500 euro (asi 296 000 Kč). Ceny se však mohou v jednotlivých zemích lišit, v České republice ještě nebyla stanovena.