V létě je třeba dávat pozor i při tankování, a to zejména v situacích, kdy řidiči chtějí těsně před hranicemi natlačit do vozu každou kapku paliva za české ceny. Benzín vlivem teploty nabývá na objemu a pokud naplníme do nádrže benzín z podzemí o teplotě 10-12 stupňů Celsia, pak při ohřátí na venkovních 25 stupňů ve stojícím vozidle - na slunci i mnohem více - unikne odvzdušněním hezkých pár centilitrů do okolí i do vozu a posádku pak mohou potkat bolesti hlavy z benzinových výparů ve voze. To vše v tom lepším případě, že totiž někdo neodhodí pod vůz cigaretu!

Pozor na protektory

"Kolikrát na našem oddělení řešíme nehody, které se staly kvůli odpaření protektorů," poukazuje na problém spojený s vysokými teplotami mjr. Pomichálek z oddělení dálniční policie a pokračuje: "Praxe mě přesvědčuje, že protektory nevydrží při teplotních rázech a při určitých rychlostech. Nedávno, při extrémně vysokých teplotách, jsme jen na 42 kilometrech dálnice D11 řešili mnoho takových případů. Uvedu jeden: Mezinárodní přeprava, polský kamión. Pneumatika se úplně odpařila. Protože byla na návěsu, tak úplně zdevastovala brzdné zařízení a vozidlo bylo neovladatelné. Jen díky nouzovému brzdovému systému ten návěs tahač zastavil. Bohužel se to neobešlo bez dalších škod. Projížděla kolem mladá rodina a srazila se s návěsem. Musí to být hrozný pocit, předjíždět kamión a vedle vás bouchne pneumatika."