Volkswagen Passat BlueMotion se představil na ženevském autosalonu. [celá zpráva] Ačkoli jeho jméno připomíná systém vstřikování močoviny do výfukového traktu v mercedesech (Bluetec), Volkswagen svojí "modrou" postavil na zcela jiných základech - snížení spotřeby.

U vozu se nezměnil ani šroubek na motoru 1.9 TDI, jen ECU bylo lehce přeprogramováno a snížily se tak volnoběžné otáčky. Většina úspor je dána optimalizací ostatních komponent vozu. Mírná úprava aerodynamiky a snížená světlost o 15 mm vpředu a 8 mm vzadu snižují odpor vzduchu. Totéž činí i speciální pneumatiky s lepším valivým odporem.

Největší změny však nalezneme na převodovce. Prodloužena byla trojka až pětka a na přístrojové desce u vozu se bude zobrazovat číslo převodu, který je ideální k co nejnižší spotřebě.

Vůz by měl mít podle tabulek spotřebu 6,7/4,2/5,1 l/100 km. Když k tomu připočteme emisní hodnoty CO2 136 g/km, můžeme opravdu smeknout. Podle výrobce tak na jednu nádrž vůz ujede 1350 km a náklady na ujetý kilometr tak činí pouze 1,50 Kč v rámci paliva. Uvidíme, jestli tyto hodnoty budou reálné i v klasickém provozu.

Ten, kdo si bude chtít automobil koupit, bude si muset našetřit 776 700 Kč (sedan) či 815 800 Kč (kombi).