Škoda je největším českým vývozcem a je součástí koncernu Volkswagen. Na rozmach německého koncernu ve východní části Evropy měla největší vliv, ale podle Wittiga svůj další růst sází na země dál na východ.

"Jednou z největších změn bude to, že se staneme zahraničním výrobcem a budeme se silně angažovat na rozvíjejících se trzích, jako je Čína, Indie či Rusko. Nejsilnější růst se totiž bude odehrávat právě na těchto trzích," řekl Wittig.

Škoda měla v loňském roce tržby přes 200 miliard Kč a největší odbyt má v západoevropských zemích. Zatímco v roce 2006 vyrobila 556 347 automobilů, na letošní rok počítá s prodejem asi 616 000 vozů. V letošním roce už činí meziroční nárůst kolem 15 procent.

Z čínských pásů sjede 30 000 aut

Jen v letošním roce by Škoda chtěla v Číně vyrobit 30 000 vozů a postupně se dostat až na 100 000 kusů ročně. V Rusku chce do roku 2010 ročně vyrábět 50 000 až 60 000 automobilů, a podobně v Indii uvažuje o zvýšení výroby z nynějších asi 20 000 na 40 000 až 50 000 vozů ročně.

Od roku 1991, kdy Škodu převzal Volkswagen, firma do svého rozvoje investovala asi 3,9 miliardy eur. Volkswagen učinil ze zastaralého podniku s nevalnou pověstí prosperující automobilku, která se prosadila na trzích v západní Evropě i jinde. V nadcházejících letech má Škoda v plánu investovat 300 až 400 miliónů eur ročně.

Uvažuje se o zvýšení modelových řad

Škoda vyrábí čtyři základní modelové řady: Fabia, Roomster, Octavia a Superb. Podle Wittiga však uvažuje o rozšíření této řady o další modely a ohledy při tom bude brát na potřeby lidí na rozvíjejících se trzích. Šanci má tedy zřejmě koncept, který bude podobný Fabii, ale bude levnější.

Wittig řekl, že management není spokojen s vývojem kurzu koruny, která od začátku roku vytrvale zpevňovala. Čím vyšší je kurz, tím složitěji se totiž vývozci na zahraničním trhu prosazují, což neplatí jen o Škodě, ale o mnoha dalších firmách, které se orientují na vývoz.