Jubilejním vozem byla stříbrná Octavia RS vybavená benzinovým motorem 2,0 TFSI o výkonu 147 kW. Na výrobě tohoto modelu se podílí hlavně závod v Mladé Boleslavi, kde se vyrobilo 389 697 vozů. Další závod ve Vrchlabí vyrobil 105 080 vozů a indický závod Aurangabad 5223 octavií.

K dosažení tohoto jubilejního vyrobeného vozu potřebovala firma 26 měsíců. Prvním vyrobeným vozem byla Octavia dne 3. 2. 2004 ve vrchlabském závodě.

Liftback, kombi a 4x4

Škoda Octavia nové generace byla poprvé uvedena na trh na jaře 2004. Verze Octavia Combi a Octavia Combi 4x4 následovaly na podzim 2004 a v roce 2005 byla nabídka této modelové řady doplněná i o sportovnější verzi - Škodu Octavii RS (i ve verzi Combi). Modelovou nabídku Octavia rozšířila v letošním roce čtyřkolka s výrazným oplastováním Octavia Scout.

V současné době nabízí automobil celkem širokou paletu motorizací. Nejslabší a tedy základní variantou je zážehová čtrnáctistovka s 59 kW, následuje pak motor 1,6 MPI (75 kW). Dalších deset kilowatt navíc má verze 1.6 FSI (tedy s přímým vstřikem paliva). Stejnou technologii používá i atomsférický dvoulitr (103 kW) i jeho přeplňovaná verze (147 kW). Vznětové agregáty zatupuje známá devatenáctistovka (77 kW) a dvoulitr ve výkonových verzích 103 a 125 kW.