Hlavní obsah

Maserati Qauttroporte Automatic: jen pro vážné zájemce

Novinky,

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Italská automobilka Maserati vyslyšela stížnosti svých klientů a k opravdu ostré závodní převodovce Duoselect již dnes nabízí i klasický automat. Ačkoli se karoserie nezměnila, úprav je na voze více než dost.

Článek

Duoselect je převodovka, která k luxusnímu vozu moc nejde. Je spíš o vyražení zubů. Takže bylo zapotřebí dát zákazníkům i komfortnější variantu. Tou je zcela jistě klasický automat i s ruční možností volby stupňů.

Základ je klasický - hydrodynamický měnič připojený k motoru... Nyní jistě zbystřili pozornost všichni ti, kteří se v tomto voze opravdu vyznají. Klasické Quattroporte totiž pro lepší rozložení hmotnosti na nápravy má převodovku posunutou před zadní kola. Z 53 % hmotnosti na zadních kolech se však instalací automatu změnilo jen málo - ubyla dvě procenta.

Automat dokáže řadit i manuálně, když je možné pracovat jak klasicky pákou (v opravdu sportovním schématu - vpřed o stupeň níž, vzad o stupeň nahoru), nebo za příplatek i pádly pod volantem.

Ani motor nezůstal beze změny. U původní převodovky je totiž kliková skříň suchá a mazání má svůj vlastní okruh. Automat pak dostal klasickou olejovou vanu. Na první pohled poznáte motory od sebe tak, že hlava válců je u automatu lakována modře, zatímco Duoselect červeně.

Výkonové parametry se však nezměnily. Agregát o objemu 4244 ccm má výkon 295 kW při 7000 ot./min a točivý moment 460 N.m vrcholí v 4250 ot./min. I přes vysokou pohotovostní hmotnost 1990 kg zvládne automobil zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,6 s a maximální rychlost je 267 km/h.

Cena vozu je stejná jako s Duoselectem, tedy 96 760 euro bez DPH. Cena se samozřejmě přepočítává podle denního kurzu.

Změny v HP-Exclusiv

Automat se dostal do ČR velmi rychle po uvedení na ženevském autosalonu. Je to důsledek i nového vedení společnosti HP-Exclusiv, výhradního dovozce vozů Maserati a Ferrari do ČR. Ti, kteří si tuto značku spojují se Zdeňkem Holubovským už budou muset začít mazat jeho jméno z kontaktlistu. Od pana Holubovského totiž firmu odkoupil Robert Pergl, kterého známe i ze závodních tratí. Vzpomeňme například stáj MenX v seriálu Ferrari Challenge nebo Ferrari 550 Maranello v LeMans Series. Letos se  navíc zúčastní i slavného závodu 24 hodin v Le Mans.

Pro zájemce o větší fotografie použitelné jako pozadí na plochu monitoru přidáváme dvě fotografie o rozlišení 12801024 px. Pokud na obrázek poklikáte a rozbalíte do původní velikosti, již není problém prostřednictvím rozbalovacího menu v pravém tlačítku myši obrázek stáhnout do počítače.

Anketa

Kdybyste měli tu možnost, který z vozů byste si pořídili?
Aston Martin Rapide
60,4 %
Maserati Quattroporte
20,3 %
Porsche Panamera
19,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 1849 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám