"Budeme muset tento návrh přijmout. Automobilismus nezvládá korigovat sám své emisní limity," řekl Bursík. Evropská komise by podle něj něco takového nenavrhovala, kdyby automobilky dodržovaly již dnes platné limity.

Návrh EK předpokládá pokles emisí u nových vozů na 130 gramů CO2 na kilometr do roku 2012. Podle Bursíka už technologie na snížení emisí jsou dostupné, je třeba jich jen využívat.

"Tento krok má naši podporu," reagoval Sobotka, který ale zároveň dodal, že Bursíkovi přeje hodně štěstí v přesvědčování ODS, která je podle něj striktně proti všemu, co EU navrhne.

Škodovka tvrdí: větší auta, více emisí

Martin Jahn, člen představenstva Škody Auto, odmítl Bursíkovo nařčení, že Škoda Auto nedělá pro snížení emisí dost, protože je v tabulce producentů CO2 až na devátém místě.

Podle něj jsou přední místa tabulky obsazena automobilkami, které prodávají nejvíc malých automobilů s nízkou spotřebou, čehož Škoda s vozy Octavia či Superb nemůže dosáhnout.

Zelení chtějí omezit podvádění na STK

Martin Jahn pak směřoval na Bursíka otázku, proč se raději nesnaží omezit dovoz ojetých vraků do ČR, když ty jsou mnohem větší producenti emisí. Martin Bursík na to odpověděl, že jeho strana připravuje novelu Zákona o provozu na pozemních komunikací tak, aby se nepodvádělo na STK. Pak budou tato auta vyřazována z provozu mnohem rychleji.