Je zde několik automobilek, které se mají z čeho těšit, jako je třeba Lexus či Suzuki. Jenže jejich nárůsty prodejů byly zaznamenány spíš v zemích, které se neangažují na nejvyšších příčkách prodejů. Pokud budeme brát Evropu po jednotlivých zemích, musíme například upozornit na slábnoucí prodeje ve Francii, kde v roce 2005 proti roku 2004 prodalo o 4,7 % více osobních automobilů a meziroční změna 2005/2006 pak činila záporných 3,3 %.

Registrace nových osobních automobilů ve vybraných zemích EU v ks
země rok 2006 rok 2005 změna (%)
Rakousko 308 594 307 915 +0,2
Francie 2 000 549 2 067 789 -3,3
Německo 3 467 961 3 342 122 +3,8
Itálie 2 321 099 2 237 444 +3,7
Španělsko 1 499 032 1 528 877 -2,0
Velká Británie 2 344 864 2 439 717 -3,9
Polsko 239 038 235 504 +1,5
Slovensko 59 084 56 916 +3,8
Česká republika 123 987 127 376 -2,7
Zdroj: ACEA

Pozn: Údaje ACEA a českého Auto SAP se liší. Je to dáno rozdílným přístupem k zahrnování automobilů do statistik.

Ani nejsilnější automobilový trh v Německu nemůže být spásou pro automobilky. Předminulý rok i přes recesi narostl tamní prodej o 3,3 %, rok 2006 byl silnější o 3,8 %. To není zrovna extrémní nárůst, který by byl pro "chátrající" ekonomické ukazatele automobilek ideální.

Po výrobcích

Opět se ukazuje, že koncern Volkswagen v Evropě drží pevně otěže. Všechny hlavní značky se objevují v černých číslech, včetně již odepisovaného seatu. VW tak v Evropě registrovalo 2 914 738 majitelů, což je o téměř milión lidí více, než u druhého koncernu PSA.

Registrace nových osobních automobilů v EU podle koncernů (v ks)
koncern vozů 2006 vozů 2005 změna (%)
VW Group 2 914 738 2 745 494 +6,2
PSA Group 1 942 610 1 985 717 -2,2
FORD Group 1 560 001 1 576 981 -1,1
GM Group 1 502 734 1 540 854 -2,5
RENAULT Group 1 264 946 1 420 097 -10,9
FIAT Group 1 116 764 949 678 +17,6
DaimlerChrysler 911 810 903 557 +0,9
TOYOTA Group 836 572 765 936 +9,2
BMW Group 784 598 770 503 +1,8
NISSAN 297 585 341 929 -13,0
HYUNDAI 280 710 299 244 -6,2
HONDA 252 679 238 391 +6,0
MAZDA 245 833 225 962 +8,8
SUZUKI 217 830 193 240 +12,7
KIA 212 358 232 004 -8,5
MITSUBISHI 124 758 136 727 -8,8
MG ROVER Group 7 787 46 216 -83,2
Zdroj: ACEA

Z koncernu Ford dělá manažerům vrásky Jaguar, který se propadl o více než 11 procent, což je ještě větší ztráta, než všichni očekávali. Snad se tento rok stane pro britskou automobilku zlomovým s uvedením následovníka řady S-Type [celá zpráva], jinak to bude mít Jaguar nahnuté.

Jako další velká překvapení bychom rádi vypíchli nárůst prodejů Fiatu o 22,1 %, Alfy Romeo o 12,2 % a například také japonského Lexusu. Ten dokázal zvýšit prodeje o neuvěřitelných 72 %. Velkou úlevu také jistě cítí v Saabu, kde nárůst o téměř deset procent znamená konečně vyšší zisky.