Když Nissan Navara dostal nový vhled, který jej přesunul víc k modelům SUV, mnoho lidí pochybovalo, jestli to pořád ještě bude ten fortelný kousek pracanta, jak tomu bylo i dřív. Už představení vozu v zahraničí dalo ráznou kladnou odpověď.

Černý elegán

I vypracovaní svalovci z amerických fitnesů by se vedle navary mohli stydět. Tohle auto je už na pohled parádně "namachrované", ostatně vychází z již námi otestovaného Nissanu Pathfinderu. [celá zpráva] Od předních sloupků je však všechno jinak. Náš testovaný vůz měl čtyři klasické dveře, což ukazuje na karoserii Double Cab, kdy se do interiéru vejde pět lidí a na korbu ještě spousta nákladu, která má rozměry 1511 x 1560 (1130 mezi podběhy) x 457 mm. Vysoká světlá výška a příplatkové chromované stupačky a rám za kabinou navíc dělají z tohoto černocha opravdu elegantního parťáka.

Na stavbu i do opery

Pokud se někdo obává, že užitkový vůz může být nevzhledný a uvnitř nepohodlný, ten nikdy nejel v navaře. Přístrojovka je převzata z pathfinderu, takže je typická pro moderní teréňáky a SUV. Je sice hranatá, ale má všechno tam kde má být, je elegantní a ergonomická.

Stejně tak musíme pochválit i přední sedadla, která dobře drží tělo, ale v terénu zase nepřekáží, když se chce řidič vyklonit z okénka a kontrolovat situaci.

Zadní sedadla už tak pohodlná nejsou. Posadí se sem tři lidi, ale boční vedení sedáků nečekejte. Zato když se tyto rovné lavice odklopí, najdete pod nimi velké schránky překryté síťkou, do kterých se vejde kompletní povinná výbava a mnoho dalších drobností.

Na tradice nezapomíná

Nissan Navara je tradiční pick-up, jak má být. Ačkoli jeho vzhled je z pathfinderu, technika je dost pozměněná. Na žebřinovém rámu je například umístěna zadní tuhá náprava s odpružením klasickými listovými pružinami. Ta je na údržbu mnohem jednodušší a také naložení jí nepůsobí potíže. Je pravda, že na silnici víc uskakuje a směrová stabilita ve vyšších rychlostech je o dost horší, ale tohle auto opravdu na silnice nekupujte. Navaře se líbí v terénu, kde je díky krátkým převisům a již zmíněné konstrukci králem. Jediný problém je s dlouhým rozvorem 3200 mm (tedy terénními zlomy) a pneumatikami, které musí být určitě jiné, než naše silniční.

Silné srdce

Vznětový řadový čtyřválec o objemu 2,5 l s výkonem 126 kW a točivým momentem 403 N.m při 2000 ot./min je opravdu povedeným kompromisem mezi silou a spotřebou. V terénu si  poradí s čímkoli, na silnici mu nedělá problémy překročit dovolenou rychlost na dálnici a přitom se dokáže v průměru spokojit s deseti litry nafty. Zdá se vám to moc? My se s vozem zrovna moc nemazali - nejdřív jízda hustým pražským provozem a pak šplhání do pískových a travnatých kopců, v drtivé většině s pohonem na všechna kola a občas i s redukcí. A to pak máme ze spotřeby opravdu radost.

Málo konkurence

Jak jsme již řekli, v České republice má Nissan Navara málo konkurence. Ford Ranger má už svoje odžito, Toyota Hilux se nedováží, a tak jediným konkurentem je Mitsubishi L200. Zanedlouho na český trh dorazí ještě Mazda BT-50. Takže pokud si chcete vybrat pick-up, musíte se spíš dívat na to, jakou má vůz výbavu, doplňky za příplatek a pak samozřejmě užitkovost. A na závěr ještě jedna rada - pokud si budete vůz kupovat, určitě si pořiďte manuální převodovku - k vozu jde mnohem lépe.

Technické údaje
Nissan Navara 2.5D D/C
Motor
Zdvihový objem 2488 ccm
Max. výkon 126 kW při 4000 ot./min
Max. točivý moment 403 N.m při 2000 ot./min
Spotřeba (l na 100 km)
Město 11,8
Mimo město 8,6
Kombinace 9,8
Výkony
Max. rychlost 170 km/hod
Zrychlení z 0 na 100 km/hod 11,8 s 
Převodovka
šestistupňová manuální
Rozměry a objemy
Délka 5220 mm
Šířka 1850 mm
Výška 1776 mm
Rozvor 3200 mm
Objem zavazadelníku -
Provozní hmotnost 2110 kg
Ceny
Cena vozu v testované výbavě 839 912 Kč*
pozn: * bez DPH

* bez DPH