Princip není nijak nepochopitelný a ani nijak nový. Vždyť již dřevěné povozy brzdily tak, že mezi obruč kola a pevnou část vozu zasouvaly klínek. Velmi podobný systém je i zde.

Není to sice tak, že by činná plocha byla obvod kotouče, ale klín je opět tou hlavní zbraní v brzdění. Jeho hlavní výhodou je totiž to, že čím víc zabere kotouč na klín, tím víc se sevře. K jeho ovládání slouží rychlé krokové motorky. jeden působí jako přitahovač, další jako uvolňovač, a to i během brzdění. Velkým problémem by se totiž mohlo stát zablokovat kolo. Elektromotorek jej tedy postupně lehce odtahuje.

A jaké jsou tedy výhody? Především je to rychlejší reakce. Proti klasickým hydraulickým brzdám prý až dvojnásobně. Také je zde zásadní výhoda v konstrukci. Brzdový třmen je velikostně a hmotnostně přibližně stejně velký jako současný čtyřpístkový a přitom není zapotřebí žádný další systém. Odpadají hadičky, nádržky, dokonce i ABS (vždyť jeho funkci přebere čip, který je na každém kole jeden). Není bez zajímavosti, že pokud bude potřeba, může být jednoduše na systém napojena i parkovací brzda.

A ptáte se, zda budou kola s těmito brzdami lépe brzdit? Zcela určitě, ale to bude navíc záležet na dalších faktorech, jako jsou použité pneumatiky, poloha těžiště vozu, nastavení ABS a ESP apod.