Nedávno jsme vám tento agregát představili. Jeho první nasazení se dočkáme u Audi Q7, kde disponuje výkonem 368 kW a točivým momentem 1000 N.m [celá zpráva]. Jeho základ je převzat ze závodního desetiválce Audi R10 ze závodů Le Mans, kde letos vyhrál. Po přidání dvou válců se objem zvětšit z 5,5 l na 6,0 l.

Čtěte také o Audi R8 a dvanáctiválci v Q7
Představení Audi R8 na pařížském autosalonu
Dieselové Audi Q7 sprintuje jako Porsche

Výkon zajišťuje i extra vysokotlaké vstřikování common rail piezoeletrickými vstřikovači, které nyní pracují s tlakem 2000 barů (dříve pouze 1600 barů).

Jenže do R8 se tento motor dostane pravděpodobně v přepracované verzi, kde bude mít vyšší výkon. Automobil sice ztratí jekot vytočeného "benziňáku", ale zrychlení by mohlo trhat vnitřnosti. Vždyť už teď dvoutunový kolos Q7 dokáže na stovku zrychlit za 5,5 s, tak co potom automobil, jenž je na silniční závody přímo stavěn.

Nyní si trochu zaspekulujeme. Možná že nebudeme daleko od pravdy, když by koncern Audi chtěl nasadit tento agregát i do supersportu Lamborghini. Ostatně páky na to má - v původně italské značce nyní vlastní většinu akcií a diktuje si ve vývoji své plány.