Pravidelná konzumace jablek výrazně zpomaluje růst rakoviny prsu
Jablko denně a člověku se vyhne každý lékař, podle amerických vědců i onkolog. Nejnovější studie ze státu New York totiž uvádí, že jablko obsahuje látky chránící tělo před vznikem nádoru prsu. A v klinických testech se podařilo prokázat, že výrazně zpomaluje růst už existujícího nádoru.
Jablka obsahují látky chránící tělo před vznikem nádoru prsu.
FOTO: Archiv, Právo
čtvrtek 19. února 2009, 6:51 - ITHACA
Vědci z Cornell University testovali účinky výtažků z jablek na růst nádorů prsu u laboratorních hlodavců. Čím vyšší dávky těchto účinných látek hlodavcům odborníci podávali, tím více se růst nádorů zpomaloval.
„Nejenže jsme pozorovali, že léčená zvířata měla méně nádorů, ale nádory byly menší, méně zhoubné a rostly pomaleji ve srovnání s nádory u neléčených zvířat,“ tvrdí docent Rui Hai Liu z Cornell University.
U hlodavců bez jablečného výtažku se vysoce zhoubný nádor – adenokarcinom – vyvinul v 81 procentech případů, ale u jedinců, jimž dávali vědci nízkou dávku účinné látky z jablek jen v 57 procentech případů, a v 50 procentech při podávání středního množství účinné látky a ve 23 procentech u těch, jimž podávali vysoké dávky účinné látky.
Blahodárné účinky fenolických látek
Účinnými látkami z jablek byly fenolické sloučeniny a flavonoidy.
„Tato studie poskytuje další důkazy, že zvýšená konzumace ovoce a zeleniny včetně jablek může poskytnout strávníkovi více fenolických látek, které mají značně blahodárné účinky na zdraví. Já bych lidi mohl jen vyzvat, aby ovoce jedli více a dopřáli si každý den širší spektrum plodů,“ uvedl docent Liu.
Žena
Daniel Hůlka: Jediný lék na moji nemoc, která se jmenuje žravost, je pohyb Video
Jeho život se poslední dobou podobal jízdě na horské dráze. Nemoci se střídaly s úrazy, odvolával představení v divadle, rozešel se...
Šaty červené barvy udělají sexy každou ženu Obrazem
Červená je pro mnohé nejen barvou lásky, ale také touhy a smyslnosti. Vyberou-li si ženy na večírek či nějakou schůzku právě šaty...
Vegetariánská kuchyně: žij a nech žít
Vegetariánská strava vychází ze zásady Žít a nechat žít. Její vyznavači nejedí některé živočišné potraviny, hlavně maso, sádlo......



