Brokolice výrazně omezuje vznik a rozvoj rakoviny prsu
Brokolice do každé rodiny a povinně. Tak zní nový vzkaz kalifornských biochemiků, podle nichž totiž tato brukvovitá zelenina může výrazně snížit výskyt rakoviny prsu u žen a dokonce omezit rozvoj této zhoubné choroby.
Sloučenina obsažená v brokolici zpomaluje rapidní růst nádorových buněk podobně jako některá chemoterapeutika.
FOTO: Famous
středa 7. ledna 2009, 7:07 - SANTA BARBARA
O pozitivním vlivu brukvovité zeleniny na prevenci různých typů rakoviny se ví dlouho, vědci z Kalifornie však teď tvrdí, že účinky látek obsažených v brokolici jsou závratné a že tyto sloučeniny dokonce nádorové buňky prsu zabíjejí.
O účincích těchto látek přímo v nádorových buňkách napsali odborníci z University of California v magazínu Carcinogenesis.
Podobné účinky jako chemoterapeutika
Profesorka biochemie a farmakologie Leslie Wilsonová a docentka molekulární biologie Mary Ann Jordanová zjistily, že sloučenina obsažená v brokolici zpomaluje rapidní růst nádorových buněk podobně jako chemoterapeutika taxol a vincristin.
„Rakovině prsu, druhé nejrozšířenější příčině úmrtí na rakovinu u žen, lze preventivně předcházet konzumací košťálové zeleniny, jako je zelí a jeho blízcí příbuzní – brokolice a květák,“ uvedli autoři studie.
Antikarcinogenní účinky pak podle všeho mají isothiokyanidy, zvláště pak sulforafan.
Žena
Na co by muži ve vztahu neměli zapomínat
Kdyby muži i ženy věděli, po čem přesně jejich protějšek touží a jaká má tajná přání, byl by možná nejeden partnerský vztah mnohem...
Prodejem vlasů lze velmi slušně obohatit domácí rozpočet Video
V době ekonomické recese trápí nedostatek financí stále více Evropanů. Finanční tíseň lze řešit různě. Britky začaly ve velkém prodávat...
Chutné návraty mletého masa Obrazem
Při současné ceně mletého lze těžko uvěřit, že se ve středověku řadilo mezi luxusní suroviny. Tehdy se totiž nemlelo, ale ručně nadrobno...



