Více než dva drinky denně přispívají k srdečním poruchám u žen
Ženám konzumujícím více než dva alkoholické drinky denně hrozí větší riziko, že je postihne nejběžnější typ poruchy srdečního rytmu. Ta s sebou nese nebezpečí infarktu, konstatovali američtí vědci.
FOTO: Archiv Novinky
pondělí 8. prosince 2008, 7:00
Předchozí výzkumy ukázaly, že také muži pijící tři a více alkoholických nápojů denně jsou ve vyšší míře ohroženi fibrilací srdečních síní, nakolik jsou ale tímto problémem ohroženy ženy, nebylo dosud známo.
Velké množství alkoholu se nevyplácí
Badatelé v USA a Švýcarsku sledovali déle než 12 let přes 30 000 Američanek středního věku, které na počátku studie fibrilací síní netrpěly. Velké většině těch, které nepily alkohol vůbec nebo nanejvýš dva drinky denně, nehrozilo žádné riziko. Ale ty, které popíjely vydatněji, ohrožovalo o 60 procent vyšší nebezpečí fibrilace srdečních síní.
"Zdá se, že s malým a umírněným množstvím alkoholu - nanejvýš dvě sklenky denně - se zvýšené riziko nepojí," konstatovala Christine Albertová z Brigham and Women's Hospital a Harvard Medical School, členka vědeckého týmu, který studii, zveřejněnou v odborném časopise Journal of the American Medical Association, vypracoval.
"Ale pijete-li více než dva drinky denně a usilujete o snížení rizika fibrilace srdečních síní, mohlo by vám omezení spotřeby alkoholu prospět."
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



