Porce celozrnných obilovin denně chrání před hypertenzí
Podle amerických vědců stačí denně sníst jednu porci celozrnných obilovin a tělo nebude ohroženo vysokým krevním tlakem. Mezi doporučené potraviny patří ovesné vločky, kukuřice, hnědá celozrnná rýže, celozrnná mouka, obilné klíčky a celozrnný chléb.
Cereálie obsahují více vlákniny, antioxidantů a bílkovin.
FOTO: Nestlé
pondělí 13. srpna 2007, 11:21 - NEW YORK
Je známo, že celozrnné potraviny jsou nutričně nadřazené výběrovým obilovinám a jsou bohatší na vlákninu, antioxidanty a bílkoviny.
Američtí odborníci sledovali 29 tisíc žen pracujících ve zdravotnictví. Ty, které jedly denně alespoň jednu porci celozrnných obilovin, měly mnohem méně často vysoký krevní tlak. Čím více si takové potraviny dopřávaly, tím menší riziko vzniku hypertenze u nich bylo.
Během desetileté studie, která začala v roce 1992, onemocnělo vysokým krevním tlakem 8 722 žen. "Ženy, které konzumovaly denně čtyři porce celozrnných potravin, byly vystaveny riziku vysokého krevního tlaku o 23 procent méně než ty, které si dopřávaly méně než půl porce celozrnných obilovin denně," tvrdí experti v závěru své studie.
Famous
Žena
V Brně začaly veletrhy módy a obuvi Obrazem
Venku mínus dvanáct, uvnitř pavilonu P podívaná, která dokázala rozehřát. Tak začaly v neděli na brněnském výstavišti odborné kontraktační...
Jan Tříska: Pravda a láska jednou určitě zvítězí Video
Už pětatřicet let žije na břehu Pacifiku, za svou hereckou profesí však jezdí po celém světě. Kvůli poslední sérii představení Kumšt...
Život s despotou? Utečte, dokud to jde Video
Zamilovat se do despoty není nic složitého. Většina z nich působí na první pohled velmi mile, starostlivě až láskyplně. Ženy v nich...



