Pravidelná konzumace alkoholu zvyšuje riziko rakoviny střev
Podle řady studií je mírná konzumace alkoholu zdraví prospěšná. Ačkoli jedno pivo denně může podporovat dobrou kondici srdce a cév, zažívacímu traktu škodí. Podle nejnovějšího rozsáhlého výzkumu totiž pravidelná konzumace lihovin, byť v malém množství, může zvýšit riziko rakoviny střev.
Jedno pivo či dvě deci vína denně by dle lékařů měly lidskému zdraví prospívat. Srdci, cévám a patrně mozku ano. Tlustému střevu však ne.
FOTO: www.profimedia.cz
čtvrtek 2. srpna 2007, 8:51 - LONDÝN
Nestřídmé požívání alkoholu zvyšuje riziko onemocnění některými typy rakoviny. Tohle odborníci dobře vědí již delší dobu. Ale že může škodit již malé množství, navíc doporučované jako prevence srdečních a cévních chorob, se nevědělo. Jedno pivo či dvě deci vína denně by tedy podle lékařů měly lidskému zdraví prospívat. Srdci, cévám a patrně mozku ano. Střeva však za pravidelný přísun lihu svému majiteli nepoděkují.
Výzkum účinků alkoholu na zdraví 480 tisíc lidí přinesl nové zajímavé závěry. Osoby, které konzumovaly 15 gramů alkoholu denně, tedy zhruba půllitr dvanáctistupňového piva, až o 10 procent častěji onemocněly rakovinou tlustého střeva. Ti, kteří vypili více než 30 gramů alkoholu (litr dvanáctistupňového piva) denně u sebe riziko zhoubného nádoru střev zvýšili až o 25 procent.
Famous, Novinky
Žena
Poradíme vám, jak se zbavit potravinových molů neboli zavíječů Video
Otevřete si vločky a vyletí motýlek, rozbalíte sušené ovoce a najdete v něm pavučinky? Pokud ano, byli jste napadeni potravinovými...
Michelle Williamsová: Marilyn Monroe toužila být něčím víc než sexy bohyní Video
O jejím výkonu v titulní roli snímku Můj týden s Marilyn se stále mluví v superlativech. Díky ní měla jednatřicetiletá Michelle Williamsová...
Upnuté džíny mohou způsobit vážné neurologické problémy
Nošení upnutých kalhot z velmi tuhé džínoviny, které nositele od pasu dolů doslova zaškrcuje, může vyvolat vážné neurologické potíže....



