Hlavní obsah

Návrháři upustili od extravagance, zaměřili se na nositelnou pánskou módu

Milán

Ekonomická krize se již objevila i na modelech předních světových návrhářů a to na právě konaném Milánském týdnu módy. Návrháři se rozhodli příliš neexperimentovat s avantgardním oblečením a drží se srozumitelných, důvěrně známých stylů od klasických obleků po sportovní módu.

Foto: Profimedia.cz

Módní dům Dolce & Gabanna vsadil na klasiku a elegantnost.

Článek

Většina kolekcí je vytvořena ve znamení širokých palet barevnosti. Například návrhářka firmy Gucci Frida Gianniniová použila tradiční bílou, aby vyjádřila optimismus.

Součástí nových obleků Gucci jsou saka o něco delší než v minulých sezónách a velmi úzké kalhoty zkrácené ke kotníkům. Zúžení kalhot, které představili mnozí designéři, bude patrně určující pro příští léto.

Pro večerní příležitost tmavě modrou nahrazuje černá a strohé smokingové žakety jsou odlehčeny "véčkovými" svetry, které se nosí pod nimi. V kolekci jsou ale také saka z krokodýlí kůže, zatímco pštrosí kůže je použita pro výrobu tenisek.

Návrhář Tomas Maier z firmy Bottega Veneta představil tradiční klasické modely v zářivých barvách. V jeho kolekci se objevily odstíny jako "rozžhavený doutník", nebo "horečnatá červená". Vypasované sako s výraznými klopami doplňují jednoduché kalhoty. Nosit se může také s šortkami ve tvaru "bermud", které dodají tomuto oblečení sportovní vzhled.

Donatella Versaceová reagovala na současnou krizi módou inspirovanou zahraničními legiemi. Pro svou kolekci si vybrala motiv "romantické image" příslušníků francouzské armády. Uniformy ovšem nahradily tuniky bez knoflíků, splývavé kalhoty a kožené sandály. Oblečení doplnily široké kožené pásky a kožené řemínky kolem krku.

Pro večerní příležitost jsou "uniformy" doplněny úpletovými a hedvábnými pásky, které zdobí smokingová saka.

Mezi doplňky se na přehlídkách objevily mimo jiné pánské tašky. Návrháři tak prý dávají najevo, že tato součást garderoby již není určena pouze ženám. V kolekci Bottega Veneta se objevily barevné nákupní tašky nebo pytlové kabely s vyměnitelnými řemeny. Tento trend má podle návrhářů pomoci "odlehčit" přeplněným kapsám kalhot.

"Taška má velmi důležitou roli v pánské módě," citovala agentura Reuters kreativního ředitele firmy Bottega Veneta Tomase Maiera. Podle něj je to klíčová součást garderoby, zejména u mladých lidí, a je výraznou součástí image moderního člověka.

Foto: Profimedia.cz

DOLCE & GABBANA trendy jaro-léto 2010

Na tašky v pánské módě vsadil také kreativní ředitel firmy Burberry Christopher Bailey. Představil 16 modelů včetně batůžků a zavazadel pro volný čas. "Má se za to, že je to pouze dámská věc, ale všichni chodíme do práce, nosíme laptopy, doklady a podobně," uvedl.

Firma Gucci představila tašky z krokodýlí, pštrosí či hadí kůže nebo zavazadla ovázaná kolem těla s přezkami jako pro padáky.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám