Článek
V průběžném součtu se sobota nezanedbatelně podepsala pod celkovou statistiku 487 990 hostů. „Pokud půjde vše tak, jak by mělo jít, brzy přivítáme jubilejního půlmilióntého návštěvníka,“ sdělil právu Jiří Potužník, manažer marketingu a komunikace české účasti na EXPO.
Mimořádný zájem mezi 23 exponáty vzbuzoval zejména bronzový reliéf pod sochou Jana Nepomuckého z pražského Karlova mostu. „Známí mi doporučili, abych se ho šla dotknout pro štěstí. Tak jsem si řekla: A proč ne?“ svěřila se Právu Čhin Wu-tchaová (29), která si s sebou vzala i svou dcerku.
Číňané oceňují hravost
Výrazně dal o sobě vědět i další trhák – Czechoscope, nabízející možnost usednout do skutečného letadélka a na plátně se proletět krásami Čech a Moravy. Původně se předpokládalo, že se tu vyřádí především děti. Pohled na frontu před ním však ukazuje, že věk mezi hravými Číňany nerozhoduje.
Pozici zvláštního bonbónku si vydobyla Czeknowlogy neboli Zlatá kapka. „V senzorickém křesle sejme z každého pětistého návštěvníka jeho emoce při pohledu na kapku z ryzího zlata. Pak je dokážeme přenést na osobní vůni smíchanou z typicky českých ingrediencí,“ vysvětluje Kamila Menšíková, studentka sinologie z Olomouce a šéfka hostesek českého pavilónu.
Sobota se zapsala do čela žebříčků návštěvnosti nejen v české expozici. Na výstaviště totiž dorazilo celkem 335 tisíc zájemců, nejvíc od chvíle, kdy EXPO 1. května otevřelo brány.
Tato zpráva zapůsobila jako vzpruha pro organizátory, kteří po uspokojivých číslech z prvních dnů čelili posléze viditelnému poklesu zájmu. Neztrácejí tedy naději naplnit vytyčený ambiciózní cíl – přilákat celkem 70 miliónů hostů, a stát se tak nejnavštěvovanější výstavou v historii EXPO.