Hlavní obsah

Airbus Air France se propadl o 1500 metrů v místě, kde záhadně zmizel let AF 447

Novinky, CNN, aš, Daily Telegraph

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Paříž
Aktualizováno

Airbus A330-203 společnosti Air France s 215 cestujícími na palubě letící 29. listopadu z Rio de Janiera do Paříže měl problémy ve stejné oblasti, kde v červnu záhadně zmizel jiný letoun tohoto typu s 228 lidmi. Uvedla to v pátek CNN s odvoláním na francouzský úřad pro leteckou bezpečnost BEA. Stroj se v turbulencích propadl o 5000 stop, tedy o cca 1500 metrů.

Foto: Reuters

Airbus A330

Článek

Posádka stroje na lince 445 v noci 29. listopadu zaznamenala turbulence v oblasti, kde stejný typ letounu zmizel 1. června, jen dvacet kilometrů od místa tragické havárie.

Do turbulencí se stroj dostal asi čtyři hodiny po startu. Posádka byla donucena klesnout do nižší letové hladiny, uvedla letecká společnost Air France. Vyslala dokonce nouzový signál oznamující, že už nepokračuje ve stanovené letové hladině. Podle listu Le Figaro ovšem posádka neprovedla běžný sestup o 300 stop (cca 90 metrů), jak se v těchto případech dělá.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Stroj se propadl o 5 000 stop do letové hladiny 29 000 stop. Jeden z pasažérů uvedl, že to vypadalo, jako když není stroj v tu chvíli pod kontrolou, i když Air France ve svém vysvětlení jen uvedla, že pilot klesl. 

Turbulence trvaly asi půldruhé hodiny, pak už let pokračoval normálně.

Francouzský úřad BEA, který vyšetřuje červnovou nehodu, uvedl, že problém postihl stejný typ letounu jako v červnu. Tehdy se z dosud nezjištěných příčin zřítil airbus na letu 447 s 228 lidmi na palubě. Všichni zahynuli.

Foto: Reuters

Záchranáři vytahují trosky zříceného airbusu.

Analýza listopadové události by podle úřadu mohla pomoci objasnit tragédii letu 447. Jeho vyšetřování uvázlo na mrtvém bodě, protože se nenašly černé skříňky. Evropský úřad pro leteckou bezpečnost jen doporučil výměnu pitot-statických trubicí strojů A330 a A340.

BEA uvedl: "Letová data by nám mohla poskytnout nové informace. Nemůžeme přehlédnout takovou náhodu."  

Reklama

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám