Volkswagen si v prosinci najal Feinberga, aby pro ni vytvořil a vedl program vyřizování finančních nároků majitelů automobilů, kterých se týká skandál kolem falšování emisních testů. Právník ho chtěl původně vytvořit do 60 až 90 dní. Nyní ale hrozí, že by to mohlo trvat déle, řekl Feinberg.

„Dokud VW a úřady nepřekonají názorové rozdíly, mám svázané ruce,” uvedl podle agentury Reuters právník, který měl v minulosti na starost například program americké automobilky General Motors pro odškodnění obětí nehod způsobených problémy se zapalováním. Vytvořil ale také program pro odškodnění po útocích z 11. září 2001.

Americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) v září obvinila Volkswagen, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku.

Volkswagen tehdy přiznal, že v USA je tímto softwarem vybaveno 482 000 vozů s dvoulitrovými motory. Později se ukázalo, že problém se týká rovněž 85 000 vozů s třílitrovými motory.

Volkswagen již dříve nabídl majitelům problémových aut ve Spojených státech dárkový balíček obsahující platební karty v hodnotě 1000 dolarů (zhruba 25 000 Kč), aby získal zpět jejich důvěru.

Souhlas amerických úřadů k úpravě vozidel se zatím automobilce získat nepodařilo. Tento týden jmenovala nového šéfa právního oddělení své americké divize, aby jí pomohl věc vyřešit.

V pátek americký stát New Jersey zažaloval německou automobilku Volkswagen i její luxusní divize Audi a Porsche kvůli skandálu kolem falšování testů emisí. Stal se tak již čtvrtým státem USA, který v souvislosti s tímto skandálem podnikl právní kroky.