Vědci našli 46 miliónů let starého komára s břichem plným krve

Washington

Unikátní fosilii 46 miliónů let starého komára s břichem plným suché krve se podařilo najít v americkém státě Montana. S odvoláním na americké vědce o tom dnes informovala agentura AFP.

Fosilie 46 miliónů let starého komára s břichem plným krve.

"Je to nesmírně vzácná fosilie, jediná svého druhu na světě," řekl Dale Greenwalt, hlavní autor studie o nálezu, kterou zveřejnil list Proceedings of the National Academy of Sciences.

Vědcům se podařilo v břiše komára zjistit nezaměnitelné stopy železa. Z jakého tvora krev pocházela, ale není možné zjistit, protože z takto staré fosilie nelze extrahovat DNA.

Greenwalt míní, že kořistí komára mohl být nějaký pták, protože dávný nález připomíná současné jedince čeledi komárovití (Culicidae), kteří se rádi krmí na opeřencích. "To je ale čirá spekulace," dodal Greenwalt.

Komár, respektive komáří samička nalezená v Montaně, není nejstarší známou komáří fosilií na světě – dalece ji předhání 95 miliónů let starý komár zalitý v jantaru, který se našel v Barmě. Skutečnost, že má v břiše krev nějakého živočicha, z ní ale dělá nesmírně vzrušující nález i kuriozitu.