Hlavní obsah

Dvořákovu Prahu si získal polský pianista, rakouský orchestr zůstal za očekáváním

Právo, Vladimír Říha

Festival Dvořákova Praha nenechává publikum první týden ani chvilku vydechnout a i v úterý a ve středu představil další zahraniční hosty. Klavírní recitál polského pianisty Piotra Anderszewského v téměř zaplněném sále Rudolfina byl v úterý přes mládí sólisty návratem dobrého známého, na festivalu již dříve hostoval a získal si pražské publikum.

Článek

Tentokrát hrál Bacha, Schumanna, Szymanowského a Beethovena a prokázal své široké stylové rozpětí od baroka až po impresionismus, vše zpaměti, s bravurou a výrazovou perfekcí. Ocenili jsme zejména u nás méně známé Metopy Karola Szymanowského a v přídavku Janáčkovu skladbu V mlhách, kterou lze označit za vrchol večera.

Celkové hodnocení: 90 %

Středeční večer měl před výbornou návštěvou čistě mozartovský program. Hostoval jeden ze dvou slavných salcburských komorních orchestrů střežících odkaz velkého rodáka – W. A. Mozarta. Camerata Salzburg je mladší než orchestr Mozartea a v současnosti ji vede Leonidas Kavakos, v Praze ji dirigoval Španěl Enrique Mazzola.

V plné síle se ukázali až po přestávce, kdy efektně provedli „Pražskou“ symfonii č. 38 D dur. V první části kromě chladně zahrané Symfonie č. 33 B dur doprovázeli ve čtyřech áriích naši sopranistku Kateřinu Kněžíkovou, mladou naději naší opery. Nejlépe jí vyšla Despina z Cosi fan tutte, jinak ale působil výběr árií dost jednotvárně stejně jako doprovod. Takže dojem z Cameraty byl trochu za očekáváním.

Nepříliš dobře se předvedlo i pražské zřejmě „turistické“ publikum – tleskalo téměř po každé větě symfonií, čímž rakouské hosty dost znervóznilo a možná tak ovlivnilo jejich dost nevýrazný výkon.

Celkové hodnocení: 75 %

Reklama

Související články

Výběr článků

Načítám