Článek
Prodejní centrum v Mostě je součástí jednoho z největších konceptů sociálního podnikání u nás. Kromě zisku má sociální podnikání ještě další cíl: zapojit ohrožené skupiny obyvatel zpět do práce.
Zajistit postiženým dlouhodobé uplatnění
Družstvo invalidů Ergotep patří mezi největší zaměstnavatele zdravotně znevýhodněných v České republice. Díky vyhledávání nových příležitostí a spolupráci s partnery jako Tescoma či Poštovní spořitelna nabízí pro hendikepované kvalitní pracovní příležitosti.
„Spolupráci s Ergotepem jsme zahájili již před lety v rámci provozu e-shopu. Model se osvědčil, proto se nebojíme jít do ambiciózního projektu, který má zajistit kvalitní a dlouhodobé pracovní uplatnění pro zdravotně znevýhodněné občany,“ říká obchodní manažer Tescomy Petr Vild.
Zákazník si rozdílu nevšimne
Zákazník by oproti běžnému prodejnímu centru Tescoma neměl zaznamenat žádný rozdíl – navenek i uvnitř vypadá stejně jako každá jiná značková prodejna. „Pracovní tým v prodejně bude tvořit šest lidí. Počet uzpůsobujeme možnostem zaměstnanců – někteří pracují pouze na částečný úvazek, podle toho, co jim dovoluje jejich zdravotní stav,“ říká ředitel obchodních akvizic Ergotepu Stanislav Piskač.
Minulý rok Ergotep a Tescoma otevřely první dvě značkové prodejny - v obchodním centru Olympia Plzeň a na Černém Mostě v Praze. „ Dosavadní provoz prodejen Tescoma se zaměstnanci se zdravotním znevýhodněním funguje bez problémů. Všichni prošli zaškolením ve výcvikovém centru Tescoma, kde se naučili vše podstatné z prodejních dovedností a získali znalosti o produktech samotných,“ uzavírá Stanislav Piskač.