Hlavní obsah

Chcete být snadnou kořistí pro zloděje? Sdílejte svou polohu přes sociální sítě

Novinky, Petr Bořuta

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Web BBC uvedl, že možná již příští rok vzniknou v Británii billboardy, které dokážou využít data ze sociálních sítí. Ať už však reklamy v budoucnu budou přímo využívat data ze sociálních sítí či ne, odpovědnost začíná především u samotného internetového uživatele. I když se lidé proti různým opatřením a nápadům mohou ohrazovat, jsou to především oni sami, kdo rozhodují o tom, kolik stop po sobě na internetu zanechají.

Článek

Ve slavné scéně filmu Minority Report režisér Steven Spielberg představil interaktivní billboardy, které rozpoznaly obličej Toma Cruise (v roli Johna Andertona) a mohly tak jednoduše inzerované zboží nabídnout cíleně. Podobné billboardy by podle BBC mohly do roka zasáhnout i Británii. Reklamy by se generovaly podle emocí procházejících, budoucí návrhy však počítají i s využitím dat ze sociálních sítí, například údajů o pohybu jejich uživatelů.

Nedávno byla vyvinuta aplikace creepy, která je přesně taková, jak zní překlad jejího názvu z angličtiny – nahání strach. Creepy dokáže shromažďovat geolokační data, které uživatelé internetu zadávají na různých sociálních sítích (především Facebooku a Twitteru), i internetových službách na sdílení fotografií jako je Flickr nebo yfrog. Z těchto dat poté Creepy vytvoří mapu pohybu daného uživatele. Kdokoli tak může vidět, na jakých místech se uživatel pohybuje, kde tráví čas nejčastěji, jaké jsou trasy jeho pobytu ve městě a tak dále. Creepy samozřejmě dokáže shromaždovat také data služeb jako je foursquare nebo Gowalla, které jsou přímo založeny na sdílení aktuální polohy. Geolokační služby, včetně poměrně nedávno spuštěného Facebook Places, si však k českým uživatelům teprve hledají cestu.

Kromě foursquare nebo Gowally, které umožňují jednorázově se přihlásit na určitých místech a dát o tom vědět světu, ovšem existují i „dlouhodobé“ geolokační sociální sítě. Například Driftr umožňuje sdělovat, kde se právě nacházíte na výletě či dovolené a jak dlouho tam budete, než se vrátíte domů. Sdílení poloh všech míst, na kterých se vyskytujete, rozhodně není dvakrát bezpečné. Před dvěma lety prolétla médii zpráva o muži, který na Twitteru uveřejnil, že jede s rodinou na dovolenou. Za pár dní byl jeho dům vykraden, zloději odcizili počítačové vybavení v hodnotě několika tisíc dolarů. Sociální sítě jsou pochopitelně určeny pro sdílení zážitků s kamarády, nemusíte prostřednictvím nich ovšem sdělovat všechny detaily z vašeho soukromí. Pokud se chcete se svými přáteli podělit o dojem z restaurace, kina nebo fitness klubu, kde právě jste, do toho. Ale všeho s mírou. Nemusíte se přihlašovat všude, kde se ocitnete.

Reklama

Výběr článků

Načítám