Ukázal to exkluzivní průzkum pro UniCredit Bank v kombinaci s daty z platebních terminálů. Průzkum provedla agentura Ipsos mezi 840 českými a 840 slovenskými respondenty.

Svatý Valentýn k nám již pronikl naplno, slavit 14. února svátek zamilovaných neplánuje jen třetina dotázaných Čechů. Na Slovensku se Valentýn uchytil ještě silněji. Neslaví ho jen pětina Slováků.

Pětina Čechů útratu zvýší

Valentýnské zvyky se příliš nemění, největší podíl respondentů plánuje letos utratit zhruba stejně jako loni. V roce 2015 přitom Češi na Valentýna nakoupili dárky nebo zaplatili v restauraci za celkem 650 korun. To je přibližně o 75 korun méně než v předchozím roce.

Letos chce zhruba pětina respondentů svou útratu zvýšit, méně peněz chce letos na Valentýna věnovat jen šest procent dotázaných.

„Ochota utrácet na Valentýna silně závisí na věku. Zatímco třetina mladých chce utrácet více než loni, mezi staršími lidmi nad padesát let je to jen zhruba 11 procent. Valentýn je však rozhodně fenomén, i mezi staršími ročníky ho slaví většina Čechů,“ uvedl Petr Plocek, tiskový mluvčí UniCredit Bank.

Slováci však celkově utratí o něco méně než Češi. Nejpopulárnějším slovenským dárkem je totiž sladké, za čokoládu a dezerty přitom Slováci v průměru utrácí okolo 10 eur (zhruba 270 korun).

Vede pozvání do restaurace

Nejčastěji zmiňovanou pozorností k svátku zamilovaných je pozvání partnera do restaurace, plánuje ho pětina Čechů. V těsném závěsu jsou nákupy čokolád a dezertů (19 procent). Ty o něco častěji nakupují ženy, průměrně za ně utratí do 300 korun.

Za co Češi plánují letos na Valentýna nejvíce utrácet?

FOTO: David Ryneš, Novinky

Naopak květiny jsou doménou mužů, jako hlavní valentýnský výdaj je dokonce plánují tři z deseti českých mužů. Za kytici pro svou partnerku přitom zaplatí v průměru téměř 600 korun.

Absolutně nejdražším valentýnským výdajem je ale spodní prádlo. Pokud se jej již muži odhodlají partnerce koupit, v průměru na něj vynaloží 2400 korun, ukazují statistiky UniCredit Bank za loňský rok ze 41 tisíc platebních karet.