Hlavní obsah

Za výhodným nákupem jsou Češi ochotni cestovat až půlhodinu navíc

Novinky, Barbora Buřínská

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Nejčastěji Češi kvůli zajímavé slevové akci obětují navíc až třicet minut času. Do vzdálenějších obchodů pak cestují především kvůli levnějším mléčným výrobkům a masu. Průzkum Kupi.cz, portálu, který hlídá ceny v supermarketech, zjišťoval mezi 1356 respondenty, jak Češi pořizují velké rodinné nákupy a kvůli jakým akcím jsou ochotni změnit svoji nákupní trasu.

Foto: Profimedia.cz

Dvě třetiny lidí jsou ochotny cestovat za levnějšími mléčnými výrobky a máslem.

Článek

Více než dvě pětiny lidí nemají problém kvůli zajímavé akci obětovat ze svého volného času třicet minut. Maximálně deset minut navíc je kvůli výhodné slevové nabídce ochotna cestovat třetina zákazníků a více než půl hodiny pak pětina lidí.

Mléčné výrobky a maso táhnou nejvíce

Nejvíce zákazníků, a to plné dvě třetiny (68 procent), je ochotno si zajet do vzdálenějšího obchodu kvůli výhodné ceně mléčných výrobků a másla. Více než polovina lidí (52 procent) nemá problém déle cestovat kvůli nákupu masa, ryb a uzenin. Kvůli výhodnější ceně ovoce a zeleniny je ochotno obětovat nějaké ty minuty navíc 45 procent dotázaných.

„Pouze devět procent zákazníků uvedlo, že je ani sebevýhodnější akce nepřiměje zajet do vzdálenějšího obchodu nebo někam, kde běžně nenakupují,“ komentoval průzkum Martin Kadlčík z Kupi.cz.

Češi upřednostňují oblíbené supermarkety

Cestování na velký rodinný nákup do supermarketu zabere většině lidí maximálně půl hodiny, přičemž 38 procent Čechů preferuje obchod, který je nejblíže jejich bydlišti či zaměstnání. Ovšem 39 procent dotázaných si raději zajede do supermarketu, který jim více vyhovuje.

Pouze 2,5 procenta respondentů uvedlo, že pro velké nákupy supermarkety nevyhledávají.

Průzkum také ukázal, že mnozí Češi během velkého nákupu navštíví více obchodů. Necelá polovina dotázaných (45 procent) se shodla, že navštíví dva supermarkety, o něco menší skupině (43 procent) stačí jeden. Do tří a více obchodů pak zamíří každý osmý člověk (12 procent).

On-line nákupům Češi zatím na chuť nepřišli

Na objednávání potravin on-line a dovoz domů si Češi zatím nezvykli. Přes internet pořizuje velké nákupy pouze půl procenta účastníků průzkumu Kupi.cz.

Čtyři pětiny nakupujících vyrazí na velký nákup autem, devět procent pak volí hromadnou dopravu a osm procent chodí pěšky nebo si na nákup zajede na kole.

Anketa

Kolik času navíc jste ochotni věnovat cestě za levnějším nákupem?
5 minut
12,4 %
10 minut
36,7 %
20 minut
12,1 %
30 minut
4,9 %
více než 30 minut
33,9 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 675 čtenářů.

Reklama

Související témata:

Související články

Seznam.cz kupuje podíl v Kupi.cz

Internetový portál Seznam.cz kupuje podíl v serveru Kupi.cz, který monitoruje slevy v obchodních řetězcích. Cílem spojení je vybudovat jedničku mezi srovnávači...

Výběr článků

Načítám