První obchod EasyFood byl otevřen v Park Royalu v severozápadním Londýně se sloganem: „Žádné drahé značky. Jen potraviny s poctivými cenami.“ Obchod přiznává „omezenou základní nabídku“. V prodeji není čerstvá zelenina, ovoce ani maso, zato olejovky, ananasové řezy nebo opečené fazole či těstoviny.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

Za 25 pencí je například rajčatový protlak, čaj, sardinky, rýže a cukr či instantní nudle.

Před obchodem se ve středu po otevření kvůli velkému zájmu vytvořila fronta. Zaměstnanci proto museli zákazníky pouštět dovnitř po menších skupinách.

Stelios, který se věnuje dodávkám potravin přes charitu v Řecku a na Kypru, řekl: „Je to další způsob, jak může značka Easy sloužit chudším.“ Uvedl, že jde o obchodní pokus prodávat základní potraviny za 25 pencí nezaměstnaným nebo lidem s nízkými platy žijícími kolem Park Royalu. Do obchodu ale může přijít nakoupit kdokoli.

Podle expertů to vypadá, že Stelios chce podkopat pozici levných řetězců Lidl/Aldi a Poundland, uvedla televize Sky News. Tradiční samoobsluhy Tesco, Sainsbury’s Asda a Morrison’s mají pocit, že je cenová válka vytlačila z oblasti diskontů.

Stelios, který s rodinou drží 35 procent EasyJetu, oznámil plán na otevření levných potravin v roce 2013.