Na druhém místě za Škodou skončil Volkswagen s růstem o 30 procent na 23 754 aut. Třetí Hyundai rostl o čtyři procenta na 19 688 vozů. Na dalších místech skončily značky Ford, Dacia a Opel.

KOMENTÁŘE DNE:

Rozvrácená společnost? - Nad důsledky migrační krize se zamýšlí Thomas Kulidakis - Čtěte zde >>

„Rok 2015 se nesl ve znamení výrazného oživení domácího automobilového trhu,” řekl šéf prodeje Škoda Auto Luboš Vlček.

Celkem 75 procent nových osobních aut nakoupily firmy, čtvrtinu soukromé osoby. Při započtení operativního leasingu byl podíl soukromých uživatelů nových vozů 29 procent.

Nejprodávanějším modelem byla Škoda Octavia s 24 346 prodanými kusy, následuje Fabia s prodejem 20 467 aut a Rapid s 11 689 vozy od stejné značky. Na dalších místech jsou modely Hyundai i30 a VW Golf.

Svaz zveřejnil také informace o tom, jakou barvu měly nejčastěji nové registrované vozy. Jednoznačně nejoblíbenější barvou byla bílá (63 procent), následuje modrá (12 procent), černá (9 procent) a šedá (5 procent).