Hlavní obsah

Prodejci Hyundai žalují zastoupení značky o 78 miliónů korun

Bývalí prodejci vozů Hyundai podali na zastoupení značky v České republice žalobu k rozhodčímu soudu. Žádají zaplatit škodu a dluhy za téměř 78 miliónů korun. Škoda měla vzniknout poté, když firma Hyundai Motor Czech v reklamě oznamovala zákazníkům nižší koncové ceny aut, než za kolik je prodávala dealerům.

Foto: Hyundai

Hyundai Sonata (2014)

Článek

Rozdíl firma prodejcům odmítala proplatit. Vyplývá to z úterního prohlášení 13 prodejců, kteří se k žalobě připojili. Vyjádření Hyundai zjišťujeme.

Proplacení rozdílu mezi pořizovací a inzerovanou cenou se zastoupení Hyundai podle prodejců vyhýbalo například smyšlenými smluvními pokutami a následnými zápočty na základě neochoty podepsat tzv. etický kodex.

Etický kodex podle prodejců omezuje jejich nároky na vyplácení prodejních bonusů, na kterých jsou existenčně závislí. Navíc prý zavádí subjektivní hodnocení jednotlivých obchodníků.

Zavedení etického kodexu jako dodatku ke smlouvám vyústilo letos u 17 ze zhruba 60 prodejců k odstoupení od dealerských smluv.

Importér zvýšil zisk

Prodejci podezírají firmu, že si těmito metodami zvyšuje zisk. Tuzemský dovozce vozů korejské značky Hyundai společnost Hyundai Motor Czech loni zvýšil zisk více než čtyřnásobně na 29,4 miliónu korun. Celkové tržby se zvýšily o téměř 17 procent na více než 6,7 miliardy korun, vyplývá z výroční zprávy společnosti.

Firma loni zažila dosud nejúspěšnější rok na českém trhu, když zvýšila prodej o sedm procent na 16 239 vozů a skončila na druhém místě za Škoda Auto.

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám