Tým mezinárodních expertů se nechal slyšet, že nevidí žádný technický důvod, proč by nemohl být tunel dokončen, jak připomíná server Daily Mail.

Předpokládaný tunel by se měl dostat k západnímu ostrovu Velký Diomédes a východnímu ostrovu Malý Diomédes, vzdálených od sebe zhruba tři kilometry. Mezi ostrovy prochází státní hranice i mezinárodní datová hranice.

Do roku 2030 by mělo Rusko vybudovat k předpokládanému tunelu v severovýchodním cípu Sibiře celkem čtyři tisíce kilometrů železniční tratě. Pětisetkilometrový úsek vycházející z města Jakutsk by měl být dokončen v roce 2013. Náklady v přepočtu dosáhnou přibližně 25 miliard korun.

Dvojnásobný Eurotunel

Stavba tunelu by po roce 2030 mohla odhadem trvat dalších 15 let. Nové podmořské transkontinentální spojení představuje dvojnásobek délky tunelu pod Lamanšským průlivem, zprovozněného v roce 1994. Stavba bude probíhat v řídce osídlené krajině daleko od velkých městských aglomerací.

Na americké straně pak bude, aby vytvořila navazující vlakové spoje z Aljašky, například do velkých kanadských měst a dále do nitra Spojených států. Délka trati na severoamerickém kontinentu má činit dva tisíce kilometrů.