„Oblíbenost vzdělávání jako zaměstnaneckého benefitu potvrzuje trend posledních měsíců – firmy více investují do budoucnosti svých lidí namísto věcného odměňování,“ uvedl k výsledkům průzkumu Radek Špicar, viceprezident Svazu průmyslu a dopravy ČR.

Vzdělávání z první příčky sesadilo dlouho vládnoucí stravenky, které se umístily až na třetím místě. Nadále stoupá zájem i o pojistné produkty – penzijní připojištění má v nabídce 71 % podniků, životní pojištění 54 %. U daňově nezvýhodněných benefitů jsou stálicí mobilní telefon a služební automobil.

Lepší prosperita oproti loňsku

České firmy prosperují více než v loňském roce, zlepšení ekonomické situace podle průzkumu totiž zaznamenalo 40 % firem. Postupně rostoucí ekonomika se projevuje i ve štědřejším nabízení zaměstnaneckých benefitů.

Mezi nejoblíbenější motivační opatření mezi firmami patří odměna za výkonnost (nabízí 42 % firem), finanční bonus za odpracované roky (18 %) či týden dovolené navíc (13 %).