Po očištění o sezónní vlivy se tržby v maloobchodě včetně prodeje a oprav motorových vozidel v únoru zvýšily reálně meziměsíčně o 0,8 procenta. Tržby bez očištění meziročně rostly o 6,5 procenta.

„Na dobrých výsledcích se podílel zejména prodej aut, a to v nezvyklý měsíc, kdy je poptávka po vozidlech spíše utlumena a lidé s nákupem čekají na teplejší jarní měsíce,“ připomněl analytik Michal Kozub ze společnosti Home Credit.

Letí prodej přes internet

Lidé také využívali dlouhodobě nízkých cen elektroniky, oblečení a jen mírně se na výsledcích projevilo zdražení pohonných hmot. „Již několikátý měsíc se na tržbách pozitivně projevuje prodej přes internet, který v únoru rostl o 20,9 %. S příchodem jara začíná taktéž klesat nezaměstnanost a lidé se při utrácení cítí jistěji,“ dodal Kozub.

Zákazníci si ale v obchodech zvykli na akční nabídky a nepřetržité slevy, berou je jako samozřejmost. To je ale dlouhodobě neudržitelný trend a podle Kozuba je jen otázkou času, kdy se tato situace zlomí.