Když prý klient zadá svůj PIN kód pozpátku, peníze mu bankomat vydá a současně přivolá na pomoc policii. „Je to absolutní nesmysl,“ reagovali včera shodně zástupci ČSOB, Komerční banky (KB) i České spořitelny (ČS) s tím, že zmiňovaný e-mail je vlastně spam.

Všechny tři finanční ústavy už mají s podobným dopisem zkušenosti. Poprvé se podle nich objevil už před rokem a měl totožné znění. Jen jeho odesílatel byl vesměs anonymní, občas se vydával za pracovníka té či oné banky.

„Ten text se objevuje na veřejnosti vždy v takových vlnách. Nejprve to bylo na počátku loňského roku, pak v jeho druhé polovině a teď v lednu a v únoru znovu,“ řekla Právu mluvčí ČS Klára Gajdůšková.

Za všechny ostatní banky dodala: „PIN zadaný pozpátku je chybně zadaný PIN a žádný bankomat vám peníze nevydá. Je také rozhodně vyloučeno, že by nějaký bankomat přivolal policii,“ podotkla mluvčí ČS.

Kopecký z ČSOB: S dopisem nemám nic společného

Tentokrát se autor lživého e-mailu podepsal jako Tomáš Kopecký z externí komunikace ČSOB. Tento muž skutečně v bance pracuje, ale s textem dopisu nemá nic společného.

„Denně mám 30 telefonátů od lidí a musím jim vysvětlovat, že jde o mylnou zprávu, kterou jsem za sebe ani za banku nepsal a nerozesílal. Nejsem z toho nadšený,“ řekl Právu Kopecký.

Všechny zmíněné banky nyní uvažují o tom, že na svých internetových stránkách znovu vydají upozornění pro klienty, aby obsah falešného e-mailu nebrali vážně.

Text lživého e-mailu
„Jakmile se ocitnete v situaci a musíte pod nátlakem vybrat peníze z bankovního automatu přinuceni násilníkem, zadejte svůj PIN opačně, t.j. od konce. Automat vám peníze přesto vydá, ale též současně přivolá policii, která vám přijde na pomoc. Tato zpráva byla před nedávnem vysílána v TV, protože o tom lidé nevěděli. Přepošlete co nejvíce známým.“