ČRo s odkazem na své informace uvedl, že obchod byl dojednán předtím, než primátorka Adriana Krnáčová (ANO) koncem ledna vznik lítačky oznámila.

KOMENTÁŘ DNE:
  Poučení z rakouských voleb – výsledky rakouského prezidentského klání komentuje Jiří Pehe Čtěte zde >>

"Považujeme za pozitivní, že majetková struktura XT-Card není svázána žádnou off-shore strukturou," řekl ČRo Hofman, a ocenil tak, že podíl ve firmě nezískal neprůhledný vlastník z daňového ráje.

Podle Veselé je vstup J&T do XT-Card logický a finanční skupina o něm uvažovala dlouho. "Nabízí se mnoho synergií s dosavadními aktivitami skupiny a blízkých společností," citoval mluvčí Radiožurnál.

Více o projektu Lítačky
Lítačku místo opencard dostanou lidé obratem a zdarma
Opencard nahradí v Praze Lítačka

Finanční skupina transakcí podle ČRo získala přístup k lítačce a také k zákaznické kartě Českých drah a plzeňské tramvajence, které firma též provozuje. Radiožurnál uvedl, že karty lze napojit na komerční služby, jako jsou banky a slevové programy. Lítačku by podobně jako končící opencard mohl využívat víc než milión lidí.

Lítačka se začne vydávat od března

Vydávání lítačky Praha spustí od 1. března. Lidé kartu dostanou po vypršení platnosti jejich opencard, zakoupené kupóny z nich na lítačku cestujícím Praha převede. Lítačku bude spravovat městská firma Operátor ICT. Její šéf Václav Strnad ani Krnáčová při čtvrtečním jednání neuvedli náklady Lítačky, na které se ptali pražští zastupitelé. Oznámili jen cenu softwaru asi 1,5 miliónu korun.

Podle vlastníka opencard, firmy eMoneyService (EMS), se hlavní město při zavádění lítačky dopustilo porušování licenčních smluv a zneužití know-how. Firma proto na Prahu podala žalobu.