Zásady rozvoje jsou nástrojem územního plánování na úrovni kraje, mimo jiné vymezují trasy silnic, dálnic nebo železničních koridorů. Rozhodnutí soudu se v minulosti dotklo nedostavěných částí vnějšího okruhu od Ruzyně přes Suchdol a Březiněves až po Horní Počernice a dálnici D1.

Nejdále je přitom dostavba části obchvatu v Běchovicích, která má ulevit dopravou zatíženému Spořilovu a dalším městským částem.

Varianta podle územního plánuSuchdol, Dolní Chabry, Březiněves, Ďáblice, Přezletice, Podolanka, Jenštejn, Radonice, Vinoř, Satalice, Černý Most, Horní a Dolní Počernice, Běchovice, Dubeč
Regionální varianta
Říčany, Úvaly, Brandýs nad Labem, Neratovice, Kralupy nad Vltavou, Kladno

Město se s výhradami vypořádalo

V diskusi ve čtvrtek zaznělo, že s trasou obchvatu nesouhlasí 11 radnic. Obávají se zhoršení životních podmínek a ekologie. Nejčastějším argumentem bylo, že trasa obchvatu byla naplánována před řadou let, kdy v její stopě nebyly obytné zóny. Nyní ale vede přímo zástavbou, což odpůrci odmítají.

NSS své rozhodnutí opíral o nedostatečné vyhodnocení vlivu na životní prostředí. Podobně rozhodl i v případě dalších krajů ČR. Praha se podle primátora Tomáše Hudečka (TOP 09) v aktualizovaných zásadách s výtkami vypořádala.