Článek
Takové tvrzení v sobotu odmítl mluvčí televize Václav Mazánek. Organizátoři podle něj dali oběma táborům o počtu míst pro jejich příznivce vědět s dostatečným předstihem.
"O počtu a rovnoměrném rozdělení lístků mezi oba kandidáty jsme volební štáby informovali již přibližně v polovině prosince, kdy se debata začala domlouvat. Odmítáme tedy, že bychom je dostali pod jakýkoli tlak nebo na ně tímto krokem přenesli finanční náklady na zajištění publika," napsal.
Dodal ještě: "Důkazem je i fakt, že druhá strana neměla se zajištěním diváků žádné problémy. Naší motivací pro toto řešení byla pouze snaha o vyváženost publika a jeho rovnoměrné rozložení mezi oba tábory."
Museli jsme improvizovat, hájí se Fischerův tým
Platbu za účast části diváků při páteční debatě přiznala mluvčí Fischerovy kampaně Jana Víšková. [celá zpráva]
Podle informací Novinek dostali někteří lidé v hledišti za podporu Fischera 800 korun.
„Bylo to záložní řešení... Vzhledem k naléhání produkce, že nesmí zůstat žádná místa prázdná, jsme místo čtyřiceti dobrovolníků a příznivců Jana Fischera, kterým se nakonec do Prahy nepodařilo dostat, povolali 40 lidí. Ti dostali kompenzaci ušlé mzdy a nákladů na dopravu. Dalších 160 míst v hledišti obsadili dobrovolníci a další příznivci Jana Fischera,“ sdělila Víšková Novinkám.
Televize podle ní nechala na sehnání publika příliš krátký čas. Mluvčí navíc tvrdí, že Prima chtěla ušetřit náklady, když starost ohledně diváků nechala jen na volebních štábech.
My jsme problém neměli, prohlašují zemanovci
Zemanův tým tvrdí, že on problémy se sehnáním vlastního publika neměl, počet zájemců prý dvojnásobně překračoval kapacitu.
Víšková také kritizovala úroveň debaty, která podle ní měla spíše charakter estrády.
V debatě měl podle veřejnosti i odborníků navrch expremiér Miloš Zeman. [celá zpráva]