Údaje zveřejnila společnost Admosphere, která monitoruje hodnotu reklamního prostoru na základě ceníkových cen, tedy bez započítání množstevních slev a případných barterů. Reálné ceny za mediální kampaně mohou být tudíž u jednotlivých kandidátů odlišné.

Podle společnosti vychází náklady Jana Fischera na inzerci v tisku na 11,9 miliónu korun, o milión korun více prý investoval do billboardů a kolem miliónu korun ho podle ceníkových cen stála reklama v kině. Online inzerce pak vychází na 618 tisíc korun. Fischer však na svém webu uvádí, že v rámci volební kampaně dosud utratil 12,6 miliónu korun a do limitu 40 miliónů korun, které mohou kandidáti v rámci kampaně utratit, mu tak zbývá kolem 27 miliónů korun.

Za Fischerem se v pořadí podle výdajů na mediální kampaň umístil Miloš Zeman, jehož inzerci vyčíslila Admosphere na 12,2 miliónu korun. Z toho kolem pěti miliónů korun by zabrala tisková inzerce, zbylých asi sedm miliónů billboardová kampaň. Podle mluvčí Zemanovy kampaně Hany Burianové však inzerce v tisku podle uzavřených smluv od ledna do půlky prosince činí lehce přes čtyři milióny bez DPH. Outdoorová kampaň za leden, říjen, listopad a prosinec pak vychází na zhruba 4,5 miliónu korun bez daně, dodala.

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru v miliónech korun u jednotlivých prezidentských kandidátů od 1. 1. 2012 do 20. 11. 2012
kandidát
celkem
tisk
outdoor
internet
kino
Jan Fischer
26,481
11,86
12,892
0,618
1,112
Miloš Zeman
12,185
5,213
6,972
0
0
Přemysl Sobotka
11,419
11,356
0
0,063
0
Karel Schwarzenberg
11,362
10,012
0
1,35
0
Jiří Dienstbier
5,108
4,595
0
0,513
0
Vladimír Dlouhý
3,955
0,309
3,646
0
0
Zdroj: Admosphere

Sobotka dal za reklamu v tisku přes tři milióny

Na 11,42 miliónu korun společnost Admosphere vyčíslila hodnotu mediálních investic spojených s kampaní Přemysla Sobotky, přičemž naprostá většina sumy by měla připadnout na tištěnou reklamu a pouze 63 tisíc korun na online inzerci. Sobotka však podle mluvčího ODS využil při tiskové inzerci slev, které prý dosahují desítek procent. "Výdaje na inzerci v tisku tak dosáhly od konce září zhruba 3,3 miliónu korun," řekl Bartovský. Reálné výdaje na internetovou reklamu naopak podle něj představují vyšší částku 450 tisíc.

Karel Schwarzenberg by podle ceníkových cen vynaložil na kampaň 11,4 miliónu korun, z toho kolem 10 miliónů by padlo na inzerci v tisku, zbytek na internetovou reklamu. Reálně však Schwarzenberg podle tiskového mluvčího jeho volebního týmu Marka Pražáka do kampaně investoval 11,02 milionu korun, do kterých je ovšem kromě tištěné a online inzerce započítaná i venkovní reklama. "V porovnání s tím ovšem vůbec nebyla uvedena hodnota outdoorových ploch a naopak hodnota inzerce v tisku byla nadhodnocena dokonce zhruba pětinásobně," komentoval Pražák analýzu.

Dienstbier utratil celkově necelé čtyři milióny

Lehce přes pět miliónů korun stála mediální propagace Jiřího Dienstbiera. Podle jeho informací však celkové náklady na reklamu v médiích činily v průběhu října a listopadu zhruba 3,8 miliónu korun. Z toho na tisk připadlo 1,8 miliónu korun, na internet necelých 1,2 miliónu Kč a do outdooru šlo 817 tisíc korun. Jde o ceny očištěné od slev a agenturní provize.

Vladimír Dlouhý, který byl po kontrole petic s podpisy spolu s Janou Bobošíkovou a Tomiem Okamurou z volby vyřazen, do kampaně investoval necelé čtyři milióny korun, což podle jeho mediálního poradce Jana Piskáčka zhruba odpovídá skutečným výdajům. Inzerce ostatních kandidátů, mezi které patří herečka Táňa Fischerová, politička Zuzana Roithová a umělec Vladimír Franz, mezi monitorovanými médii nebyla zachycena.