"Jedná se o propad vozovky ve dvou jízdních pruzích směrem z centra o velkosti čtyř metrů a hloubky přibližně pěti metrů," informovala Novinky mluvčí pražské policie Eva Kropáčová. Zraněn nebyl nikdo.

"Naštěstí si toho všimli lidé včas," řekla Kropáčová. Díra vzniklá propadem byla podle ní nejprve menší a později se rozšířila. Na místě policisté odklánějí dopravu přes okolní komunikace. V oblasti poměrně frekventované komunikace tak hrozí dopravní kolaps. Objížďka vede po Kladenské ulici.

Podle Anety Řehkové z tiskového oddělení dopravního podniku je náhradní autobusová doprava vedena z Vítězného náměstí do Divoké Šárky. Pravidelné autobusové linky jezdí ve směru z centra přes Petřiny. Odklonění se dotýká i frekventované linky 119, kterou lidé využívají při cestě na letiště.

Souvisí kráter s budováním metra?

Silnice se propadla v místech, kde nyní probíhá výstavba související s prodloužením metra trasy A. Policie zatím nechce spekulovat, zda výstavba s propadem silnice souvisí.

"To jsou okolnosti, které nyní na místě zjišťují policisté," uvedla Kropáčová. Policie podle ní hned vyrozuměla pražský magistrát a dopravní podnik. Na místo byli přivoláni i zástupci firmy Metrostav, která prodloužení metra staví.

"Podle Metrostavu, který v místě staví metro, propad způsobila pravděpodobně porucha na kanalizaci a intenzivní srážky. Havárie podle firmy nesouvisí se stavbou," napsal mluvčí firmy František Polák. V Evropské ulici je uzavřen provoz z centra, tramvaje nejezdí vůbec.

"V místě propadu na odhaleném půdním horizontu je vidět, že drobné poruchy - poklesy vozovky cca 20 cm - se projevily na této vozovce již několikrát a vozovka byla vyrovnávána přiasfaltováním," uvedl Polák. V místě se v současnosti razil tunel metra pomocí razicího štítu Tonda. "Tunel je stabilní, nejsou na něm patrné žádné deformace, čelo tunelu je více než deset metrů za havarovaným úsekem vozovky," dodal Polák.

Trasa A pražského metra, která nyní končí v jednom směru na Dejvické, má po prodloužení vést až do Motola. První z nových stanic má vzniknout právě u křižovatky Evropské třídy a Horoměřické ulice.

V Praze se v minulých letech propadla zem při výstavbě tunelového komplexu Blanka, který rovněž staví Metrostav. Dvakrát se tunel propadl v roce 2008 ve Stromovce, před dvěma lety pak nedaleko od Pražského hradu. Metrostav za to dostal miliónovou pokutu od Českého báňského úřadu, dalších asi 9,56 miliónu korun zaplatil Praze.