Podle Klause všichni Pražané i mimopražští, kteří dosud museli jezdit přes město, stavbu vítají. Silnice spojí D1D5 a uleví Jižní spojce a Barrandovskému mostu.

Klaus ocenil, že se o přemrštěné ceny staveb začal ministr zajímat a obecně se začíná více řešit kolik co stojí. Podle něj jde o návyk z minulých dob prostavět co nejvíce peněz.

Klaus také poděkoval lidem, kteří silnici vybudovali.

Bárta během proslovu kritizoval cenu 20 miliard, kterou stát za 23kilometrový úsek zaplatil. Podle něj stejně dlouhý úsek dálnice D8 vyjde na zhruba 6,5 miliardy korun.

Čtěte také: Pražský okruh se otevřel
Otevření Pražského okruhu.

Otevření Pražského okruhu.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Slavnostního otevření se zúčastnila zhruba stovka lidí. Prezident se šel po proslovech a přestřižení pásky projít po mostě, kde mu Bárta ukázal technický nákres stavby. Klaus po shlédnutí nákresu stavbu v žertu schválil se slovy: "Zkontrolovali jsme to, je to po technické stránce v pořádku."

Ministr Bárta: Pražský okruh má nedostatky. Zdroj: Zpravodajství ČT

Právě technický stav byl ještě několik hodin před otevřením podle Bárty důvodem, proč váhal, zda komunikaci vůbec otevřít. Na jednom z mostů jsou nedokonalé těsnící sváry.  Experti ho ale ujistili, že to neohrozí bezpečnost provozu. Ministr dopravy Bárta ještě čeká na kontrolní zprávu, na níž pracuje univerzita v Innsbrucku.

Bárta řekl, že první auta vjedou na okruh v brzkém odpoledni.