Hlavní obsah

Letiště Praha zavedlo nová pravidla pro vjíždění před terminály

Tlačítkem Sledovat můžete odebírat oblíbené autory a témata. Články najdete v sekci Moje sledované a také vám pošleme upozornění do emailu.

Od neděle je opakované vjíždění před terminály pražského ruzyňského letiště regulované. Bezplatně mohou řidiči do prostoru krátkodobých parkovišť jen na čtvrt hodiny, a poté budou muset hodinu čekat. Při porušení patnáctiminutového limitu nebo při dřívějším vjezdu zaplatí sto korun za půl hodiny parkování.

Foto: Profimedia.cz

Pražské letiště Ruzyně

Článek

O parkovací karty umožňující slevy velký zájem není. Prodala se jich zatím necelá stovka, řekla mluvčí letiště Eva Krejčí. Novou podobu pravidel letiště zhruba rok konzultovalo se zástupci dispečinků taxislužeb.

"Teď v létě ve špičkách tam (krátkodobými parkovišti před terminály) projede až 300 aut za hodinu a parkovacích míst je tam 160," uvedla Krejčí. Dodala, že změnou se letiště snaží zabránit tomu, aby tato kapacita nebyla naplněná a komunikace před terminály se neucpávala. Dosud letiště vjezd omezovalo na dva bezplatné čtvrthodinové příjezdy za den. Nařízení mělo limitovat taxikáře, kteří pokud včas nezískali klienta, se po uplynutí limitu před příletovou halu opakovaně vraceli. Zároveň ale nemělo příliš omezovat ostatní řidiče, kteří přivážejí nebo odvážejí příbuzné nebo známé.

S tím, že patnáctiminutový limit nemusí řidičům stačit, letiště do značné míry počítá, a proto slevové parkovací karty kromě taxikářů nabízí také veřejnosti. Kartu si může pořídit každý, kdo na letišti parkuje vícekrát v průběhu roku, protože se mu tím parkování zlevní až o 60 procent, uvedla Krejčí. S 500korunovým ročním předplatným vyjde půlhodinové stání místo stokoruny na 50 korun, s tisícikorunovým kreditem na 40 korun.

Taxislužby dnes zaváděný systém parkování před terminály přijímají vesměs kladně. Stihnout trasu z letiště do města vícekrát za hodinu nejde, vysvětlil jednatel Profi Taxi Miroslav Žežulka. Problém by mohl nastat pouze tehdy, pokud by řidič na letišti vyložil klienta a při cestě zpět by mu z dispečinku nahlásili dalšího zákazníka na letišti.

Čtvrthodinový limit je podle Žežulky pro naložení i vyložení zákazníků dostačující. Šoféři taxíků si totiž časy příletů letadel běžně kontrolují na internetu, a pokud by měli čekat déle, využívají dlouhodobějších parkovišť dále od terminálů s nižší časovou sazbou.

K využívání parkovacích domů nabádá letiště i běžné řidiče. "Při vyzvedávání cestujících, kdy nelze vyloučit zpoždění letu, doporučuji využít Parking B u příletové haly Terminálu 2 či krytý a hlídaný Parking C u Terminálu 1, kde hodina parkování vyjde na 50 korun," uvedl výkonný ředitel pro obchod a korporátní služby pražského letiště Jozef Sinčák.

Zavedení hodinové prodlevy mezi jednotlivými vjezdy se netýká vozidel AAA Radiotaxi a 111 RadioCab Taxi. Tyto dispečinky mají uzavřenou smlouvu s letištěm a jsou jeho oficiálními dopravci. Za možnost parkování přímo před terminály platí podle předsedy Odborového svazu Taxi Praha Pavla Jelínka kolem 20 000 korun měsíčně za jeden vůz.

Reklama

Výběr článků

Načítám