Architekti přišli s nápadem vytvořit dům zdánlivě rozdělený do dvou částí, z nichž minimálně ta nižší doopravdy vzdáleně chatu připomíná.

Směrem do zahrady je zastřešená terasa.

Směrem do zahrady je zastřešená terasa.

FOTO: Hiroshi Ueda

Interiér domu pak v přízemí rozdělili do tří zón. Nejblíže vchodu je technické zázemí, návštěvník je ovšem mine, aniž by byl nějak vizuálně rozptylován, a přichází chodbou do kuchyně s jídelnou. Ta je zanořena pod úroveň okolní země tak, aby deska stolu byla zhruba ve stejné rovině jako venkovní zahrada.

Rodina, která se tak sejde při společném jídle, si může užívat výhled z okna z méně obvyklé perspektivy.

Zóna s tzv. špinavou podlahou je v domě jasně vyznačena jiným materiálem - leštěným betonem.

Zóna s tzv. špinavou podlahou je v domě jasně vyznačena jiným materiálem - leštěným betonem.

FOTO: Hiroshi Ueda

Z jídelny se pak po několika schodech stoupá do výše položeného obýváku. Různé úrovně podlahy nejsou v přízemí samoúčelné, ve skutečnosti vnitřek domu reflektuje ne úplně vodorovný povrch pozemku, na němž stojí.

S obývacím pokojem sousedí hostinská místnost, hlavní ložnice s dětským pokojem jsou v patře nad obývákem.

Jednou z radostí rodiny je možnost pěstovat si vlatsní plodiny na zahrádce. Výhled na ni je proto ústředním motivem celé společenské zóny v přízemí.

Jednou z radostí rodiny je možnost pěstovat si vlastní plodiny na zahrádce. Výhled na ni je proto ústředním motivem celé společenské zóny v přízemí.

FOTO: Hiroshi Ueda

Kuchyň je propojena s jídelnou. Deska stolu je zhruba na úrovni okolního terénu.

Kuchyň je propojena s jídelnou. Deska stolu je zhruba na úrovni okolního terénu.

FOTO: Hiroshi Ueda

Architekti se zaměřují ve svých návrzích na pokud možno přirozená a jednoduchá řešení.

Architekti se zaměřují ve svých návrzích na pokud možno přirozená a jednoduchá řešení.

FOTO: Hiroshi Ueda

Zajímavým rysem horního patra je malá terasa před dětským pokojíkem, přes niž je výhled skrz prosklený štít do jídelny a kuchyně v přízemí.

Okna dodávají pohledu na okolní zeleň rastr.

Okna dodávají pohledu na okolní zeleň rastr.

FOTO: Hiroshi Ueda

Jedním ze zajímavých rysů domu jsou přiznané ocelové podpěry krovu.

Jedním ze zajímavých rysů domu jsou přiznané ocelové podpěry krovu.

FOTO: Hiroshi Ueda

Jednotlivé zóny v přízemí jsou odlišeny mj. i rozdílným druhem podlahy. Architekti na místech s tzv. špinavou podlahou ponechali pouze leštěný beton, zatímco v obytných částech je dřevěná krytina.

Z dětského pokoje je vidět až do kuchyně.

Z dětského pokoje je vidět až do kuchyně.

FOTO: Hiroshi Ueda

Ložnice, společně s dětským pokojem, je umístěna v horním patře.

Ložnice, společně s dětským pokojem, je umístěna v horním patře.

FOTO: Hiroshi Ueda

Ke zvláštnostem návrhu patří i použití dělených oken, která - jak architekti vysvětlují - hezky rámují výhled na okolní přírodu.

Další zajímavostí je přiznání tenkých ocelových podpěr krovu nabarvených na černo. Fungují jako nápaditá odpověď na již zmiňovaná okna, jejichž rámy jsou rovněž černé a subtilní.

Uspořádání přízemí

Uspořádání přízemí

FOTO: Naoi Architecture & Design Office (2x)

Uspořádání horního patra

Uspořádání horního patra