Standardní Octavia RS nabídne buď 220, nebo o deset více v případě verze RS 230 koní. Už to je hodně slušný výkon, notabene když pod pravou nohou máte od 1500 otáček celých 350 newtonmetrů točivého momentu.

Kdo chce ještě více výkonu, musí ke specializované firmě, která se zabývá úpravami motorů. Kupříkladu švédské BSR nabízí pro dvoulitrové TSI, které kromě sportovních modelů koncern Volkswagen instaluje i do modelů střední třídy, výkon přes 300 koní. Konkrétně 301 koní (+ 81, respektive 71 k) a 421 Nm (nárůst o 71 Nm).

Škoda Octavia RS 230

Škoda Octavia RS 230

FOTO: pro Novinky.cz Jan Černý (C.V.G. Praha)

400 Nm po většinu otáček

V jakých otáčkách motor dosahuje maxima točivého momentu BSR bůhvíproč neudává, z grafu je ale zřejmé, že je to přibližně stejné jako u sériového provedení, ovšem s podstatně větší razancí - od nějakých 1900 otáček po 5000 otáček „krouťák” neklesá pod 400 Nm. A to je hodnota, kam se standardní provedení nikdy nevyšplhá.

Jak se změnila spotřeba paliva BSR na svých stránkách neuvádí (při takovémto nárůstu výkonu je obvykle o 10 procent nižší), pružné zrychlení se zlepšilo o devatenáct procent - 80 - 120 km/h na trojku zvládne upravená verze za lepší čas o 19 procent. Opět chybí absolutní číslo.

BSR si za tuto úpravu říká 14 500 korun.