Musím se štípnout do tváře. U brány hoškovického letiště skutečně stojí oranžový McLaren 675LT a vedle něj v klidu pokuřuje Miloš Bychl. Člověk, který léta úspěšně prodává bavoráky a před pár týdny začal do Česka oficiálně dovážet a servisovat McLareny.

Bývalý automobilový závodník, který už s 675LT stačil zajet na Nordschleife (a to jeho 675LT je sotva zajeté, na tachometru má pouhých 2500 ujetých kilometrů) a auta nemá k machrování, ale k ježdění. A to že si pan Bychl kvůli našemu natáčení přehodil služební cestu do Německa, už je jenom takový bonbónek.

McLaren 675 LT

McLaren 675LT

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Na 675LT, tedy náležitě upraveném modelu 650S, je fascinující vlastně všechno. Předně dnešní typický mclarenovský design, který působí, jako kdyby jej navrhovali na Marsu. Karbonový stroj má působivé sci-fi křivky, protkané mnoha úchvatnými detaily (podívejte se třeba na tvar a uchycení zpětných zrcátek).

Nádherným prvkem je i výsuvné zadní křídlo (přijde na 400 tisíc korun) a zvukově bezmála umělecké dílo představuje dvojice na středu umístěných koncovek výfuku. Kovaná kola mají průměr 19 (vpředu), respektive 20 palců (vzadu). Šrouby kol jsou z titanu, automobilka z Wokingu šetřila doslova gramy.

McLaren 675 LT

McLaren 675LT

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Účelný interiér, karbon kam se podíváš

Když se později soukám na sedadlo řidiče, není to úplně snadné. Práh je hodně silný a nádherné sportovní sedačky z uhlíkových vláken ukotvené hodně nízko. Místa je tak akorát, alcantarou potažený volant padne skvěle do ruky.

Řízení je správně tuhé, a pokud máme McLarenu 675LT něco vytknout, bude to větší rejd a horší výhled při couvání, jakkoliv barevná kamera je vzadu i vepředu. Elektronická stabilizace je plně vypínatelná; podvozek i motor jdou nastavit ve třech režimech.

McLaren 675 LT

Brzdy jsou pochopitelně karbon-keramické.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Sedadla vás výborně obepínají, na přání zde můžete mít čtyřbodové bezpečnostní pásy. Kabina působí přirozeně, nejsou zde žádné zbytečnosti a vše je účelné. Žádná cingrlátka navíc.

Pohon zadních kol má na starost vzadu umístěný 3,8litrový osmiválec, jehož základní koncepce je využívaná i v ostatních současných McLarenech. Jeho zvuk (i výkon samozřejmě) je neskutečný, mechanické drnčení se prostě musí líbit všem fanouškům rychlých kol. Tenhle McLaren vypadá jako auto z budoucnosti, zvuk má ale jako ty nejlepší sportovní auta.

Osmiválec s interním označením M838TL spoléhá na přeplňování pomocí dvou turbodmychadel. Celkový výkon činí 675 koní (497 kW) při 7100 otáčkách, točivý moment má nejvyšší hodnotu 700 newtonmetrů (5500 až 6500 otáček).

McLaren 675 LT

McLaren 675LT je rychlejší než Ferrari 488 GTB.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

McLaren 675 LT

McLaren 675LT

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Při běžné klidné jízdě je podle majitele možné jezdit za 8 litrů vysokooktanového benzínu, jízda na okruhu pak znamená odběr přesně z opačného spektra - přibližně 40 litrů na sto ujetých kilometrů. Servisní interval předepsaný automobilkou je každých 15 000 kilometrů nebo jednou za rok, podle toho, co nastane dříve.

Fantasticky rychlé: 0-300 km/h za 22 sekund 

Sedmistupňová dvouspojková převodovka řadí s kadencí 40 milisekund. To, co předvádí osmiválec, je úžasné a fakt, že nejde o atmosférický, nejspíš okamžitě zapomenete.

McLaren 675 LT

McLaren 675LT: zadní spoiler je proti výchozímu 650S o polovinu větší.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

Podle údajů výrobce je zrychlení 0-100 km/h otázkou 2,9 sekundy, 0-200 km/h 7,9 s a 0-300 km/h pak zabere 22,5 sekundy. Zkusili jsme to také - za volantem už seděl majitel vozu, přeci jen cenovka 10 miliónů a jízda mimo běžné silnice (kde platí pojištění) - uznávám - trochu „svazují ruce”.

K rozjetí na tachometrových 300 km/h (při obsazení auta řidičem i spolujezdcem) potřeboval námi zkoušený McLaren 27 sekund a 1,2 kilometru letištní ranveje. Jen tak mimochodem: při 300 km/h točí motor na sedmičku rovných 7000 otáček a červené pole začíná při fantastických 8500 otáčkách. Podle McLarenu tento model zvládne jet rychlostí 330 km/h.

Video

McLaren 675LT - zrychlení 0-300 km/h

Auto má standardně karbon-keramické brzdy, vpředu s průměrem 394, vzadu pak 380 mm. Suchá hmotnost vozu činí pouhých 1230 kilogramů (1328 kg DIN), což je mezi osmiválcovými supersporty špičková hodnota. Přední část je zatížena 42,5 procenty, 57,5 procent hmotnosti je pak soustředěno vzadu. McLaren 675LT obouvá pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R a na rozdíl od modelu 650S se s ním nepočítá pro jízdu v zimních podmínkách.

Brilantní, nic jiného nečekejte

McLaren 675LT je famózní auto, a to jsme s ním měli tu čest pouhé dvě hodiny. Ve srovnávacím testu ve věhlasném časopisu Evo dostalo stejně vynikající hodnocení jako skvělé (a o 4,5 miliónu levnější) Porsche 911 GT3. A to je auto, o kterém vám většina motoristických novinářů řekne, že je v dané kategorii nejlepší supersportovní auto. A stejně pozitivní recenze se na 675LT objevují snad ve všech britských časopisech.

Je to nesmyslně krásný a absurdně rychlý automobil jako všechny super- a hypersporty, ale když se oprostíme od tohoto lehce filozofického postulátu, je jedním slovem brilantní.

McLaren 675 LT

McLaren 675LT: sedačky jsou převzaté z hypersportovního modelu McLaren P1.

FOTO: Jan Handrejch, Právo

McLaren 675 LT

McLaren 675 LT

FOTO: Jan Handrejch, Právo