Článek
Další z řady autonomních aut, tedy vozidel, která nepotřebují řidiče, představilo BMW. Nešlo o žádný futuristický koncept, takže se o něm na stránkách českých deníků a magazínů vlastně nikde nedočtete. O to zajímavější však je.
Jde totiž o BMW 5 současné výrobní řady, které bylo vybaveno všemi senzory a mechanikou pro autonomní řízení. Sériové auto tak dokáže jezdit samo. A testy začnou už tento rok. Na rozdíl od ostatních značek se BMW nesnaží vypadat, že spadl z vesmíru veškerý rozum právě na jejich inženýry a autonomní řízení je vlastně kompletně vyřešeno. Naopak.
Nová pětka bude mít autonomní řízení zatím jen na dálnici. Zato ale bude mít spoustu zajímavých doplňků, jaké ještě nikde nebyly. Třeba řidiči ve volných chvílích nabídne informace o místních památkách. Nebo součástí vozu je i Cortana, tedy hlasová komunikace od Microsoftu. Auto díky propojení je schopné i přečíst zprávy, upozornit na blížící se schůzky nebo vybrat vhodnou restauraci.
Bez volantu, bez tlačítek
Koncept i Inside je takový interiér budoucnosti. Jen vágně naznačená karoserie je spíš nositelem velmi futuristického automobilového interiéru, kde to hlavní je holografické ovládání všeho. Tedy kromě pedálů a volantu. Ale jakékoli tlačítko tu chybí. Holografické zobrazení tlačítek po interiéru má dokonce haptickou odezvu. Jak to? Prý ultrazvukem, takže i když budete mávat prsty ve vzduchu, dostanete prsty signál, jako byste něco stlačili.
Samozřejmostí je jeden ohromný displej místo přístrojové desky. To, co je ale zajímavé, je koncept nového audiopřístroje, který má reproduktory v opěrce každého sedadla. Takže každému cestujícímu může hrát jiná hudba, ale ostatní ji neuslyší. Zajímavé je také to, že BMW v tomto konceptu (označuje jej jako automobilovou technologickou sochu) řešilo také skládání volantu v případě autonomního řízení.