Když představilo Ferrari model FF, noviny se předháněly v titulcích jako „Ferrari představilo první kombi!“ nebo „První Ferrari, do kterého strčíte ledničku“. Ferrari FF se tak stalo jedním z nejzvláštnějších modelů v dějinách, ale na druhou stranu nejpříznivěji přijatým, coby osobní vůz. Vždyť se svou karoserií shooting brake a čtyřmi místy k sezení jde opravdu o auto i pro každodenní ježdění. A velký výkon dvanáctiválce se dal snadno zkrotit díky pohonu všech kol.

Ferrari GTC4Lusso

Ferrari GTC4Lusso

FOTO: Ferrari

Ferrari GTC4Lusso

Ferrari GTC4Lusso

FOTO: Ferrari

Čtyři roky uběhly a je tu jeho nástupce. Někdo by si mohl myslet, že jde jen o facelift, ale nový název už jasně naznačuje, že je na velkém omylu. Karoserie sice zepředu vypadá velmi podobně, ale podrobnější pohled odhalí nové, ostřejší rysy. Zepředu okamžitě poznáte auto podle nových světlometů a také podle vstupů vzduchu v nárazníku. Tady zmizely doplňkové boční otvory.

Zezadu pak je situace výrazně jednodušší. Zadní světla jsou nyní typická pro Ferrari – tedy dvě kruhová světla na každé straně. Zaujme také výrazně zvětšený difuzor.

Ferrari GTC4Lusso

Ferrari GTC4Lusso

FOTO: Ferrari

Ferrari GTC4Lusso

Ferrari GTC4Lusso

FOTO: Ferrari

Interiér je přepracovaný kompletně. Tohle je Ferrari 21. století. Výrazné digitální budíky za volantem doplňuje ohromný displej uprostřed přístrojové desky o úhlopříčce 10,2 palců. Tím se ovládá už prakticky všechno. A aby toho nebylo málo, před spolujezdcem je další malý displej, který ukazuje aktuální rychlost, otáčky i zařazený rychlostní stupeň.

Stejný zůstává motor. Tedy opět jen na první pohled. Stále je tentýž dvanáctiválec, jenže výkon vzrostl ze 485 kW na 508 kW (690 koní). Také točivý moment se vyšplhal ve svém maximu z 683 na 697 Nm, přičemž 80 % maxima je k dispozici už od 1750 otáček. Díky tomu pak GTC4Lusso zrychlí z 0-100 km/h za 3,4 sekundy, tedy o 0,3 sekundy rychleji než FF.

To, co je ale na autě nejzajímavější, je jeho podvozek. Pořád tu je pohon všech kol, ovšem tentokrát s několika radikálními změnami. Tou hlavní je natáčecí zadní náprava, která by měla udělat z auta neskutečně ovladatelný vůz. Navíc je tu Side Slip Angle Control, který upravuje mezi zadními koly distribuci točivého momentu, aby se energie nemařila, ale naopak dodávala na potřebná kola.

Ferrari FF (2012)

Ferrari FF (2012)

FOTO: Ferrari

Ferrari FF (2012)

Ferrari FF (2012)

FOTO: Ferrari