Víte, kdo to byl Paul Smart? Byla to legenda v motocyklových závodech. V roce 1972 vyhrál v Imole a odstartoval éru supersportů. Jeho Ducati 750 Imola Desmo patří k největším klasikům v jedné stopě.

Firma Moto studio byla založená strojařem, ale i sochařem Brucem McQuinstonem, jehož vášní jsou motocykly. Spojení vědomostí o materiálu, technologii, technice, mechanice a dalších oborech konstrukce a cit výtvarníka dává vzniknout jakýmsi retromodelům vzpomínajícím na značky Ducati a Moto Guzzi.

Moto Studio Paul Smart

Moto Studio Paul Smart

FOTO: Moto Studio/Peter Harholdt

Moto Studio Paul Smart

Moto Studio Paul Smart

FOTO: Moto Studio/Peter Harholdt

To, co vám představujeme dnes, je motorka vzpomínající na Ducati 750 Imola Desmo. Základem je Ducati 900 SS/SP z roku 1994, která dodala rám i motor. Jinak tu ale nezůstal kámen na kameni. Třeba díly kapoty jsou vyrobeny z uhlíkových vláken. Ovšem nejdřív Bruce vyrobí přesné formy z velmi pevné pěny, na ty pak pomocí uhlíkových vláken a epoxidu ručně tvaruje díly. Tak jsou udělané mnohé díly, včetně kapotáže, zadního sedadla, blatníku, ale dokonce i kónického krytu výfuku. Jinak je výfuk vytvořen z nerezové oceli. Bruce si také sám vyrábí speciální pomocný rám.

Moto Studio Paul Smart

Moto Studio Paul Smart

FOTO: Moto Studio/Peter Harholdt

Moto Studio Paul Smart

Moto Studio Paul Smart

FOTO: Moto Studio/Peter Harholdt

Samozřejmě, že si nevyráběl odpružení. To pochází od firmy Showa a jde o Race Tech sérii. Ovšem ani tady se Bruce nenechal omezovat. Instaloval sem nové přepouštěcí ventily, aby optimalizoval charakteristiku pro zákazníka – jeho váhu i styl jízdy.

Když se na motorku podíváte, je to úžasná práce, promyšlená do detailu. Třeba se podívejte na kožené sedadlo, umístění šroubů kapotáže apod.

Motocykl je samozřejmě stavěný pěkně dlouho. Vše je ruční výroba. Tomu bude odpovídat i cena, ale ta není zveřejněna. Tu se dozví jen majitel.