Hlavní obsah

Mercedes ukázal AMG GT, konkurenta Jaguaru F-Type a Porsche 911

Novinky, maž

Nástupce Mercedesu SLS AMG je na světě. Nový model, kompletně vyvinutý v německém Affalterbachu, žene vpřed osmiválec o výkonu 462 koní. První zájemci se konkurenta Jaguaru F-Type a Porsche 911 dočkají na jaře 2015.

BEZ KOMENTÁŘE: Mercedes-AMG GTVideo: Mercedes-Benz

 
Článek

Výkon se u nového Mercedesu-AMG GT  přenáší na zadní kola kardanem uloženým v karbonovém tunelu, stejně jako v předchůdci SLS AMG. Nový model, který ve svém názvu nemá jméno zakladatele německé automobilky, je s délkou 4546 mm, šířkou 1939 mm a výškou 1289 mm o 92 milimetrů kratší. Dvoumístný sporťák je i podstatně lehčí, dříve vážil bezmála 1,7 tuny, nový model je na tom podstatně lépe – výrobce udává pohotovostní hmotnost 1540 kilogramů.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT (2014)

Základní verzi AMG GT pohání čtyřlitrový osmiválec s přeplňováním (twin-turbo), jenž produkuje 462 koní (339 kW) a 600 Nm točivého momentu. Stovku zvládne za rovné čtyři sekundy a jede až 304 km/h.

Silnější verze S z téhož motoru doluje 510 k a 650 Nm. Stovka je v tomto případě otázkou 3,8 sekundy a nejvyšší rychlost krotí elektronický omezovač při 310 km/h.

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT (2014)

Převodovka pro AMG GT je automatická a má sedm rychlostních stupňů. Základní verze má mechanický samosvorný diferenciál, výkonnější musí spoléhat na elektronickou variantu. Brzdy mohou být za příplatek karbon-keramické. Standardem jsou ocelové kotouče o průměru 360 mm, respektive ještě o 30 mm větší (verze S).

Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-AMG GT (2014)

Reklama

Související témata:

Výběr článků

Načítám